網路城邦
上一篇 回創作列表 下一篇   字體:
500 Miles Away From Home 離家五百哩
2016/03/09 14:47:31瀏覽64|回應0|推薦0

500 Miles Away From Home Lyrics

I'm five hundred miles away from home
Teardrops fell on mama's note when I read the things she wrote
She said we miss you son we love you come on home
Well I didn't have to pack I had it all right on my back
Now I'm five hundred miles away from home
Away from home away from home cold and tired and all alone
Yes I'm five hundred miles away from home

I know this is the same road I took the day I left home
But it sure looks different now
Well I guess I look different too cause time changes everything
I wonder what they'll say when they see their boy looking this way
Oh I wonder what they'll say when I get home
Can't remember when I ate it's just thumb and walk and wait
And I'm still five hundred miles away from home
If my luck had been just right I'd be with them all tonight
But I'm still five hundred miles away from home
Away from home away from home... 

 

我現在離家五百哩

眼淚掉落在媽的信上,當我在讀她寫來的事時

她說我們想念你,愛你,回家吧

我不用打包,我所有的就在背包裡

現在我離家五百哩

 

我認得這是那一天我離家時走的同一條路

但是現在看來卻不一樣

我猜我看起來也不一樣

因為時間會改變許多事

我不知當我回家時他們會怎麼說

還記得我吃指頭,學走路和等待的模樣

但是我現在仍然離家五百哩

 

如果運氣好今晚我就會和他們團聚

而我現在離家五百哩

遠離家,遠離家

 

 

附記:這是一首1960年代在美國流行的鄉村歌曲,由Bobby Bare 演唱。歌曲中表達離鄉出外闖天下,卻又思鄉情切;一面想回家,卻又沒錢好返鄉。Bobby Bare 在曲中有一段喃喃自語,成了他演唱的風格,這一段旁白唸得很有感情,也讓人更能體會出外流浪者的心情

 

(Arthur喜愛的歌曲,試譯)

( 休閒生活音樂 )
回應 推薦文章 列印 加入我的文摘
上一篇 回創作列表 下一篇

引用
引用網址:https://classic-blog.udn.com/article/trackback.jsp?uid=smallmiracles&aid=49395812