網路城邦
上一篇 回創作列表 下一篇  字體:
零極限 Zero Limits(38):夢想成真
2010/05/28 15:19:24瀏覽1078|回應4|推薦102
誰說,夢想不會成真,如果你敢去夢想的話,夢想的確會成真

從我丈夫的去世至今已整整的十二年。雖然當時與醫院爭戰熬煉是如此的大,却帶給我人生新的目標。那時我決定,若可能,我永遠不會讓任何人重蹈我的覆轍,因為太辛苦也太痛苦了。
而且我也開始覺醒,了解了心態的重要性。我告訴自己,我要建立激勵人的中心(inspiration center),以便幫助人培養正確的心態讓人生過得更美好。

一開始,我以為我需要中彩票便有錢去買大樓,然後可以邀請頂級激勵大師來開課。結果我最多只中過十元的樂透
我知道此法行不通了。沒想到,我開始轉行作公關當演員也學習舞蹈。因此天天都有機會接觸到很多人,藉着自己和書上唸的其他人的生命經歷來幫忙人。

幾年來一直在摸索
我的靈命開始成長在加入udn後更加明顯。剛上udn對我是極大的挑戰。因為不懂中文打字加上注音也差所以要付上蠻大的代價完成每一篇文章。但是,這一切都值得,因為藉着文章可以接觸到世界各地的人外,我的心態也慢慢的放寬廣。

在去年底
我的小兒子很有開啟,知道給媽媽最好的生日禮物,就是為我設置英文部落格〔參考 零極限 Zero Limits(21):不尋常的生日禮物-水晶觀音〕。他花了很多的時間,從零開始先為我買了他取名的「愛永不止息」「LoveNeverending」的網站,設計了模板,再請人加上一些功能。終于在五月卄日放上了第一篇文章。我充滿了感恩,因為現在也可以把激勵人的信息帶給講英語的人。除了流下感恩的淚水外我更是興奮,因為「夢想成真」不再是天方夜譚,它確實的應驗了,我多年的夢想終于一步步具體的實現了!

我也想分享這個部落格給udn的格友們,我把它列在我的首頁的推薦連結中。
以下是「愛永不止息」Love Neverending的連結網址:
 

推薦連結                  

愛永不止息loveneverending

這裡我也要謝謝您們的推薦及支持,它帶給我繼續寫下去的極大動力!
                    
再一次的謝謝您們 !!

下面是我PO在上的第一篇文章,接下去是解釋設立部落格的目的。

Love Neverending

Oh, mom! I love you!

May 20th,2010
                                                  
I was inspired to write this article when I witnessed the birth of a baby on Feb 24 this year. I would like to dedicate it to my mom and the admirable mothers of the world.

Oh, mom!  I love you!
When you burst out crying and used all of your strength to push
That was after
Eighteen hours on an empty stomach
Three hours of continuous effort
And overturning the doctor’s decision to do a Cesarean-section half an hour before
I finally came out to this world

Oh, mom, I admire you!
Even though with your hard and long efforts to push
There was no sign of my coming out with what little strength you had left
You still wanted to try for another half hour
You yourself are such a tiny girl,
but you have a giant heart of giving everything you have
To the unborn child of yours

Oh, mom, I am very sorry ,forgive me not being able to help!
I felt the pain inside of you
I could visualize the flow of your tears
I heard your cries
Yet I sensed the determination and love streaming from you
I knew then that love would prevail
That all the hindrances would melt away by the power of love

Oh, mom, I thank you!
Your effort was not in vain
I finally join you and daddy in your world
I burst out of crying
When the doctor gently opened my mouth with his love and kindness
When the nurse softly cleansed me
I cried feeling the love all around me

Oh, mom, I love you the most!
I wanted to proclaim to the whole world
I might not be born with a golden spoon
But for sure I was born with love
Unconditional love, sacrificial love
The most precious love
The love of my dearest mom

Oh, mom, I really, really love you!!!!!


                                                     About the Author
                                                              
Life has been a wonderful journey full of triumphs and tragedies, happiness and sorrow.  In all that I have been through, I have come to realize that sometimes it is the small things that can change how you view the world.  Being able to see these things and learn from them can be an important factor to appreciating the world around you and finding the beauty in your life. This is the place where I come to share with you the lessons I have learned and to help you realize those little things; to make the most of the happy times and get through the tough ones.


 




( 心情隨筆心情日記 )
回應 推薦文章 列印 加入我的文摘
上一篇 回創作列表 下一篇

引用
引用網址:https://classic-blog.udn.com/article/trackback.jsp?uid=singi28831&aid=4053964

 回應文章

JKTsai 老鼠嫁女兒
等級:8
留言加入好友
再許個願
2010/06/01 06:32
有願,夢就會成真!多貼心的小孩,好甜蜜!
馨儀:母親的借據(singi28831) 於 2010-06-01 13:19 回覆:
對丫,多作些夢,多許些願,讓自己也讓人家生活更美好!

謝謝來訪及推薦。


馬蹄
等級:8
留言加入好友
*_*
2010/05/30 12:27

您的做法極富"正面能量",

當你心中充滿這樣的能量,

你的生活和運命就會往你所想的方向發展,

謝謝分享,也希望您的英文網站幫助更多人.

請容我加您為好友..


馨儀:母親的借據(singi28831) 於 2010-05-30 23:15 回覆:
 謝謝您的肯定,其實Shaoting幫我在udn設立b1og時,我也從來沒想過會接觸到中文的讀者(可能不懂中文打字吧!)人生很奇妙,當我們放下倒空時,前面的路一直會出現,中文網站倒先喧賓奪主了。
在生活壓力很大的美國,正面能量的資訊更是需要,我也希望我的英文網站,幫助到更多人。能被您列入好友是我的榮幸!
一上udn Shaoting便推薦您的b1og給我,好棒的b1og,看您的文章也好像親身到達當地一樣,非常謝謝您的分享。



等級:
留言加入好友
哇喔~~
2010/05/29 09:54

又一位讓我

起立拍手

值得尊敬!

馨儀:母親的借據(singi28831) 於 2010-05-29 14:45 回覆:
不好意思,只是小小的心願,仍需繼續努力呢!

謝謝您給我的加油,對我幫忙很大!

Have a happy weekend.


等級:
留言加入好友
You did a good job
2010/05/28 18:19

I'm deeply touched after reading your first article on Love Neverending.


馨儀:母親的借據(singi28831) 於 2010-05-29 14:33 回覆:
Thank you very much, I am glad  you like it.

Indeed, love is everything and forever lasting.

Have a nice weekend.