網路城邦
上一篇 回創作列表 下一篇   字體:
《看照片說英語》YouTube 介紹影片(一)
2014/06/03 18:29:01瀏覽1473|回應0|推薦4

哈囉,大家好!以下是出版社為我的新書《看照片說英語:自問自答學好英文口語》所做的YouTube影片(總共有兩支,這是其中之一)。在這段3分鐘的短片中,我提到了為什麼「看照片」可以學好學英語口語~~那是因為人是「視覺」的動物,我們每天眼睛一睜開,所看到的每個人、事、物都可以是一張照片,都可以用來當英語口說練習的好工具,所以利用「視覺」、「照片」來學英語是最直接、也最快速的方式。也就是說,我們應該要一看到照片便立即憑直覺反應並用英語說出來,不用透過「中文à英文」這個翻譯轉換的過程。

影片中我也提到,若你在看照片時可以直覺說出一、兩句英語 當然很好,但是一、兩句話畢竟太少了,怎麼樣可以說出更多、更好的英語呢?最重要的方式就是利用5W1H 自問自答法」來自我訓練。用這個方法多加訓練後,你便會發現可以說出口的英語句子變多了,而且最好的是:你不用去找「另一個人」練習口語,自己一個人也可以藉由「自問自答」說英語喔!老實說,這也是我在國、高中時期自我訓練英語的方式,呵呵!

以下就是這支短片的連結:

https://www.youtube.com/watch?v=16MbZQNUYLw&feature=youtu.be

影片中後段的英語句子為:

"A man is barbecuing on a gas grill outside of his house. The grill he is using is an expensive one and has many different burners and cooking areas. He is preparing this meal for his family and friends. He is making barbecue chicken and some strips of barbecue pork. He is stirring the barbecue sauce to put it on the meat. He will then close the lid of the grill so the smoke will cook the food and spread the flavors into the meat."


當然,如果你腦海中浮現的不是以上的句子,而是其他的英語句子,那也很好喔!因為你只要能開口說英語,就是一件很了不起的事了啊!以下是我會說的句子,你看,是不是很簡單呢?

"This man is a retired school teacher. He is barbecuing outside of his house on Sunday afternoon. He loves to cook for his family and friends, and he is using a gas grill to cook the meat."


至於我是如何想出這些句子的呢?我用的便是「5W1H自問自答法」,再將這些句子串在一起:

Who is the man? à The man is a retired school teacher.

What is he doing?àHe is barbecuing.

Where is he barbecuing? à He is barbecuing outside of his house. 

When does he like to barbecue? àHe likes to barbecue on Sunday afternoon.

Why is he barbecuing? àBecause he loves to cook for his family and friends.

How is the meat being cooked? à The meat is being cooked on a gas grill.


( 知識學習語言 )
回應 推薦文章 列印 加入我的文摘
上一篇 回創作列表 下一篇

引用
引用網址:https://classic-blog.udn.com/article/trackback.jsp?uid=profhuang&aid=13866859