網路城邦
上一篇 回創作列表 下一篇   字體:
Night and Day 白天與黑夜
2024/06/22 04:02:02瀏覽255|回應0|推薦16

Night and Day(白天與黑夜),是Cole Porter為 1932 年音樂劇Gay Divorce(同性戀離婚者),創作的流行歌曲.

night and day Billie holiday

night and day Tony bennett lady gaga

night and day Tony bennett lady gaga Lyrics

Like the beat beat beat of the tom-tom 像爵士鼓中鼓的敲敲敲

When the jungle shadows fall 當叢林陰影降落

Like the tick tick tock of the stately clock 像是安全鐘的滴滴答

As it stands against the wall 當它站在牆邊

Like the drip drip drip of the raindrops 像是雨滴的滴滴滴

When the summer shower is through 當夏日淋浴經過

So a voice within me keeps repeating you, you, you

一個在我心中的聲音一直重複著你,你,你

Night and day, you are the one 日日夜夜,你是那唯一

Only you beneath the moon and under the sun 只有你在月亮之下和太陽底下

Whether near to me or far 不論是靠近我還是遙遠

It’s no matter darling where you are 不論親愛的你在哪

I think of you 我想你

Night and day 日日夜夜

Day and night, why is it so 白天和夜晚,為什麼會如此

That this longing for you follows wherever I go 這對你的渴望跟隨著無論我去何方

In the roaring traffic’s boom 在狂嘯交通的繁榮中

In the silence of my lonely room 在我寂寞房間的靜默中

I think of you 我想你

Night and day 夜晚和白天

Night and day 夜晚和白天

Under the hide of me 在我的躲藏底下

There’s an oh such a hungry yearning burning inside of me

這裡有個噢多麼飢渴的嚮往在我心中燃燒

And its torment won’t be through (Uh-huh) 而它的折磨不會結束

’til you let me spend my life making love to you 直到你讓我花費我的一生向你示愛

Day and night 白天和夜晚

Night and day 夜晚和白天

And its torment won’t be through 而它的折磨不會結束

’til you let me spend my life making love to you 直到你讓我花費我的一生向你示愛

Day and night 白天和夜晚

Night and day 夜晚和白天

Day and night 白天和夜晚

Night and day 夜晚和白天

Day and night 白天和夜晚

Night and day 夜晚和白天

( 休閒生活音樂 )
推薦文章 列印 加入我的文摘
上一篇 回創作列表 下一篇

引用
引用網址:https://classic-blog.udn.com/article/trackback.jsp?uid=julian2021&aid=180690694