網路城邦
上一篇 回創作列表 下一篇   字體:
Blue Moon 藍月亮
2024/05/18 04:01:17瀏覽313|回應0|推薦16

Blue Moon(藍月亮)是理查德·羅傑斯(Richard Rodgers)和洛倫茲·哈特(Lorenz Hart)於1934年創作的一首流行歌曲,現已成為標準民謠.

Blue Moon  Billie Holiday

Blue Moon  frank sinatra

Blue moon, you saw me standing alone 藍月亮,你看到我獨自站著

Without a dream in my heart  心中沒有夢想

Without a love of my own  沒有自己的愛

Blue moon, you knew just what I was there for

藍月亮,你知道我在那裡的目的

You heard me saying a prayer for 你聽到我為之祈禱

Someone I really could care for  我真正可以關心的人

And then there suddenly appeared before me  然後突然出現在我面前

The only one my arms will hold 我的手臂唯一能握住的人

I heard somebody whisper, "Please adore me"  

我聽到有人低聲說:“請崇拜我”

And when I looked, the moon had turned to gold

當我看去時,月亮已經變成了金色

Blue moon  藍月亮

Now Im no longer alone  現在我不再孤單

Without a dream in my heart  心中沒有夢想

Without a love of my own  沒有自己的愛

And then there suddenly appeared before me  然後突然出現在我面前

The only one my arms will ever hold  我的手臂唯一能握住的人

I heard somebody whisper, "Please adore me"

我聽到有人低聲說:“請崇拜我”

And when I looked, the moon had turned to gold

當我看去時,月亮已經變成了金色

Blue moon  藍月亮

Now Im no longer alone  現在我不再孤單

Without a dream in my heart  心中沒有夢想

Without a love of my own  沒有自己的愛

Blue moon  藍月亮

Now Im no longer alone  現在我不再孤單

Without a dream in my heart  心中沒有夢想

Without a love of my own  沒有自己的愛

( 休閒生活音樂 )
推薦文章 列印 加入我的文摘
上一篇 回創作列表 下一篇

引用
引用網址:https://classic-blog.udn.com/article/trackback.jsp?uid=julian2021&aid=180582542