網路城邦
上一篇 回創作列表 下一篇   字體:
春情蕩漾一片紅
2009/02/13 17:04:54瀏覽959|回應0|推薦33





I will tell you everything you would ever like to know
我會說你想聽的話
All the stars you wish upon I will make them yours
為你摘下所有所願的星星
I'll speak to you in poetry to fill your dreams with light
我會用詩句妝點你夢境使之光亮
Make sure your every fantasy comes to life
讓你生命中的美夢都成真
So many things I've never known I will learn from you
你讓我學到好多我不懂的陌生事務
I find reason in your words that you are tried and true
你的話語都是試煉過的真理
I'll always hear your laughter through every sigh and tear
在經歷淚水和那些傷心事時總是期待聽到你開心的笑聲
And cherish one more chance to hold you near
我多想再一次機會去擁抱你

You are my miracle
你是我的奇蹟
You are soft and pure just like the air I breathe
你是如此溫柔純淨就像呼吸的空氣
You, heart of my heart
你佔據我心中一切的一切
There's a secret that you hold
有個秘密在你心中
Deep within that so discreetly hides soul
那樣深藏的靈魂

The strength I simply never found, I will find for you
我會為你找到那一份從未有的力量
What I believe our future holds and I well see it through
相信未來就握在我們手中伴我們一起度過晨昏
To be with you a lifetime is really all I ask
與你共度一生是我真心的祈求
Comme se fosse I'ultimo per noi
像是彼此的初始與最終

You are my miracle
你是我的奇蹟
And it’s crystal clear like endless summer sky
像水晶般清澈透明就如夏日無止境的青空
You, heart of my heart
你佔據我心中一切的一切
There's a secret that you hold
有個秘密在你心中
And it's hidden so discreetly
被隱藏在最深處
That you’ll be my guide to a love that’d last forever
說著你是帶我前往愛之國度的起點

Love, heart of my heart
吾愛,我倆心心相印
There's a secret that you hold
有個秘密在你心中
And it’s hidden so discretely
深藏在靈魂裡
Will you share with me your secret
你是否願意跟我分享你的秘密?
Ever More
直到永遠










呵呵~~情話,
即使甜死人也不用償命!

不過呵~~如果相信了,
就等著用雙手奉上自己的生命和一切!

如果哪個男人說出這樣的情話,
該不該丟下一切跟他去浪跡天涯呢?

蕩漾撩人的,
又何只是花開、蜂舞、蝶戀?

St. Valentine’s Day~~
願大家都有浪漫好心情!





後記:
春天到了,一片春情蕩漾,蜂逐花蜜而忙碌;我們在南港茶山上發現一條櫻花小徑,照片是那條小徑上拍的。山櫻的花兒都是羞答答的向下開放,因為這樣就不怕下雨,不會讓雨水積存在花心裡而壞了它們的蜜源,這是物競天擇的自然演變!我忙著拍照,不用怕蜂兒的叮咬;蜂兒也不怕我,因為它們都忙著在花間穿梭採蜜;只是,有點不好意思:為什麼只拍到一堆蜂兒的小屁屁!

"Reed" 家有很美的山櫻花,請去看看山櫻花開時!呵呵~~我自嘆弗如啦!











( 創作散文 )
回應 推薦文章 列印 加入我的文摘
上一篇 回創作列表 下一篇

引用
引用網址:https://classic-blog.udn.com/article/trackback.jsp?uid=irisyen1023&aid=2644944