網路城邦
上一篇 回創作列表 下一篇   字體:
Carrie Underwood-I Just Can't Live a Lie
2008/02/15 23:48:24瀏覽1397|回應0|推薦11

接續上一篇介紹 Carrie Underwood (凱莉安德伍) 的文章,請大家慢慢欣賞! Carrie Underwood 是2005年美國選秀節目 American Idol 的總冠軍。而這首 I Just Can't Live a Lie 是她另一首動人的好歌喔。

請點影片:Carrie Underwood - I Just Can't Live a Lie


Artist/Band: Carrie Underwood
歌手:凱莉安德伍
Lyrics for Song: I Just Can't Live a Lie
歌曲:無法忘情(官方翻譯)
Lyrics for Album: Some Hearts
專輯:寂寞芳心(官方翻譯)

Translated By Jason

Lately nothing I do ever seems to please you
所有關於我的一切似乎無法讓你快樂
And maybe turning my back would be that much easier
或許我的轉身離開會讓一切容易許多
Cause hurtful words are all that we exchange
因為我們擁有的只是那些互相傷害的話語
But I can't watch you walk away
但我不想就這樣看著你離去

Can I forget about the way it feels to touch you?
我能忘卻那觸摸你的感覺嗎?
And all about the good times that we've been through
還有那些我們一起渡過的美好時光?
Could I wake up without you every day?
每天醒來身旁卻沒有你?
Would I let you walk away?
我...能讓你就這樣離去嗎?

No, I can't learn to live without
不,我無法想像沒有你
And I can't give up on us now
我無法放棄這一切

Oh, I know I could say we're through
我知道可以輕描淡寫的說我們已經結束了
And tell myself I'm over you
也告誡自己已經習慣沒有你
But even if I made a vow
但即使發了誓
I promise not to miss you now
告訴自己從現在起不要再想你
And try to hide the truth inside
試著去隱藏事實
I'd fail cause I, I just can't live a lie
一切努力終將失敗,因為...我無法再欺騙自己

Could I forget the look that tells me that you want me?
我能忘記你說愛我的樣子嗎?
And all the reasons that make loving you so easy
還有那些深深愛你的理由?
The kiss that always makes it hard to breathe
你的吻總是讓我無法自拔
The way you know just what I mean
我們的心靈是如此的契合

No, I can't learn to live without
不,我無法想像沒有你
Ohh, so don't you give up on us now
能否請你也不要放棄這一切

Ohh, I know I could say we're through
我知道可以輕描淡寫的說我們已經結束了
And tell myself I'm over you
也告誡自己已經習慣沒有你
But even if I made a vow
但即使發了誓
I promise not to miss you now
告訴自己從現在起不要再想你
And try to hide the truth inside
試著去隱藏事實
I'd fail cause I, I just can't live a lie
一切努力終將失敗,因為...我無法再欺騙自己
Ohh, and I don't wanna try
甚至不想去嘗試

Ohhhh, I know I could say we're through
OH~我知道可以輕描淡寫的說我們已經結束了
And tell myself I'm over you
也告誡自己已經習慣沒有你
But even if I made a vow
但即使發了誓
I promise not to miss you now
告訴自己從現在起不要再想你
And try to hide the truth inside
試著去隱藏事實
I'd fail cause I, I just can't live a lie
一切努力終將失敗,因為...我無法再欺騙自己
I just can't live a lie
我無法再欺騙自己
But even if I made a vow
即使發了誓
I promise not to miss you now
告訴自己從現在起不要再想你
And try to hide the truth inside
試著去隱藏事實
I fail cause I, I just can't live a lie
一切努力終將失敗,因為我無法再欺騙自己

Oh, I cant live a lie 我無法再欺騙自己
Oh, I cant live a lie 我無法再欺騙自己

( 休閒生活音樂 )
回應 推薦文章 列印 加入我的文摘
上一篇 回創作列表 下一篇

引用
引用網址:https://classic-blog.udn.com/article/trackback.jsp?uid=friends0529&aid=1535520