網路城邦
上一篇 回創作列表 下一篇   字體:
願意相信
2006/09/03 22:34:56瀏覽271|回應1|推薦11
今天該是寶貝農曆滿一歲的時候
正巧碰上潤七月
便狠狠地要再延個30天
怕寶貝覺得自己的"一歲"怎麼這麼慢
於是和另一半上山看寶貝。

寶塔有個特殊之處
在於每個塔位的門都可以打開
裡頭有一層玻璃隔著
薄薄的玻璃之後
就是寶貝的骨灰罐。
打開門
迎面而來的就是寶貝燦爛的笑臉
我對著照片說"寶貝!爸爸媽媽來看你了!"
接著我移開眼光看著放置在骨灰罐旁的玩具及奶嘴
怕再看著那日夜想念的小臉蛋
淚水會奪眶~
我整一整聲音,用輕鬆的語調,帶著微笑面對眼前翠綠色罐子
"哈哈哈!今年潤七月,你要再晚30天才可以過一歲生日。......媽媽現在很好!你不用擔心,也不要捨不得,安心地跟在佛祖身邊修行~"
發覺眼眶蓄滿淚水
趕緊站起來看看窗外的風景
晴空、白雲、綠樹、鳥鳴......
住在這兒
是舒服愜意的吧!?
我不是寶貝
我不知道正確答案
但我願意這麼相信~

( 心情隨筆心情日記 )
回應 推薦文章 列印 加入我的文摘
上一篇 回創作列表 下一篇

引用
引用網址:https://classic-blog.udn.com/article/trackback.jsp?uid=carol9002&aid=431289

 回應文章

仙 道
等級:7
留言加入好友
Or whether revolution be the same
2006/09/04 00:08



If there be nothing new, but that which is,
Hath been before, how are our brains beguiled,
Which labouring for invention bear amis
The second burthen of a former child!


O that record could with a backward look,
Even of five hundred courses of the sun,
Show me your image in some antique book,
Since mind at first in character was done.


That I might see what the old world could say,
To this composed wonder of your frame,
Whether we are mended, or whether better they,
Or whether revolution be the same.


O sure I am the wits of former days,
To subjects worse have given admiring praise.





仙 道