網路城邦
上一篇 回創作列表 下一篇   字體:
Roxette----Joyride
2021/09/28 17:09:24瀏覽978|回應0|推薦8

這是Roxette在1991年第三張專輯"Joyride"的同名歌曲。
延續了"The Look"及"It Must Have Been Love"的輝煌成就,這首歌也有著非常耀眼的成績,在許多國家都站上了冠軍寶座。

是一首輕快悅耳的歌曲,很適合在車流順暢的交通中聆聽。繽紛而活潑的音符隨著旋律跳動,營造出一種輕鬆自在的氛圍,讓人的心情也跟著舒展開來。

歌曲中穿插著清晰而響亮的口哨聲,為整首歌增添了輕盈自在的氣息,有著畫龍點睛的效果。

Hello, you fool, I love you
Cmon join the joyride
哈囉,你這小傻瓜,我愛你,
來吧,加入這場歡樂的旅程。

I hit the road out of nowhere
I had to jump in my car
And be a rider in a love game
Following the stars
我從不知名的地方出發,
我必須跳進我的車裡,
做一個愛情遊戲的駕駛,
跟隨著天上的星星前進。

Dont need a book of wisdom
I get no money talk at all
不需要書本的知識,
也沒有任何金錢可言。

She has a train going downtown
Shes got a club on the moon
And shes telling all her secrets
In a wonderful balloon
她要搭火車到市區,
她在月球有個俱樂部,
她告訴我所有關於她的秘密,
在一個神奇的氣球裡。

Shes the heart of the funfair
Shes got me whistling a private tune
And it all begins where it ends
And shes all mine, my magic friend
她是歡樂的中心,
她用獨有的曲調向我吹著口哨。
一切在原地結束再開始,
她是屬於我的,我神奇的朋友。

She says, "hello, you fool, I love you
Cmon join the joyride"
Join the joyride
她說,哈囉,你這小傻瓜,我愛你,
來吧,加入這場歡樂的旅程。

Shes a flower, I could paint her
Shes a child of the sun
Were a part of this together
Could never turn around and run
她像朵花,我能描繪她,
她是太陽之子,
我們是其中一部分,
無法改變也無法逃避。

Dont need no fortune teller
To know where my lucky love belongs, whoa no
Cause it all begins again when it ends, yeah
And were all magic friends (magic friends, magic friends)
不需要算命師告訴我們,屬於我的幸運愛情在何處,
因為當它結束時,一切會重新開始,
我們都是神奇的朋友。

She says, "hello, you fool, I love you
Cmon join the joyride"
Join the joyride
She says, "hello (hello), you fool (you fool), I love you (I love you)
Cmon join the joyride"
Be a joyrider, ow
哈囉,你這小傻瓜,我愛你,
來吧,加入這場歡樂的旅程。
當一個快樂的駕駛。
( 休閒生活音樂 )
回應 推薦文章 列印 加入我的文摘
上一篇 回創作列表 下一篇

引用
引用網址:https://classic-blog.udn.com/article/trackback.jsp?uid=avivian&aid=167870672