網路城邦
上一篇 回創作列表 下一篇   字體:
Roxette----Spending My Time
2021/09/16 16:49:29瀏覽530|回應0|推薦4

這也是Roxette在"Joyride"專輯的一首歌曲,與"Fadeing Like a Flower"的風格非常類似,也是一首非常動聽的歌,在當時的各國排行榜上也有不錯的成績。

仍然是描述著失戀的心情,終日茫然落寞,糾結著曾經的愛戀,有些想念,也有些憾恨。層次漸進的旋律,逐漸醞釀出最深的情感,揪心而強烈。

結尾的音樂非常動人,是整首歌最精彩的部分,也是我聽這首歌時,最期待的一段旋律。

Whats the time?
Seems its already morning.
I see the sky, its so beautiful and blue.
The tvs on but the only thing showing
is a picture of you.
現在幾點了?似乎已經天亮,
我看看天空,是如此美麗而蔚藍。
電視還開著,但唯一浮現的是你的影像。

Oh I get up and make myself some coffee.
I try to read a bit but the storys too thin.
I thank the Lord above
youre not here to see me in this shape Im in.
我起床了,幫自己泡了杯咖啡,
我試著閱讀,然而故事太短,
感謝上帝,讓你沒看到我現在的模樣。

Spending my time,
watching the days go by.
Feeling so small,
I stare at the wall,
hoping that you think of me too.
Im spending my time.
我花了所有的時間,看著日子一天天過去,
感覺自己如此渺小,
我凝視著牆壁想著,希望你也能想起我,
我花了所有的時間。

I try to call but I dont know what to tell you.
I leave a kiss on your answering machine.
Oh help me please,
is there someone who can make me
wake up from this dream?
我試著打電話,然而我不知道要對你說些什麼,
只好在你的答錄機留下一個吻。
喔,請幫幫我,
有誰能讓我從夢中醒來?

Spending my time,
watching the days go by.
Feeling so small,
I stare at the wall,
hoping that you are missing me too.
Im spending my time,
watching the sun go down.
I fall asleep to the sound
of "Tears of a clown",
a prayer gone blind.
Im spending my time
我花了所有的時間,看著日子一天天過去,
感覺自己如此渺小,
我凝視著牆壁想著,希望你也能想起我,
我花了所有的時間,看著日升日落,
"小丑的眼淚"的聲音讓我入睡,一個失明的禱者。
我花了所有的時間。

My friends keep telling me:
Hey, life will go on,
time will make sure Ill get over you.
This silly game of love -
you play, you win only to lose.
我的朋友告訴我,
日子還是要繼續,時間會讓我淡忘你。
你玩的這愚蠢的戀愛遊戲,即使你贏了,你還是會失去。
( 休閒生活音樂 )
回應 推薦文章 列印 加入我的文摘
上一篇 回創作列表 下一篇

引用
引用網址:https://classic-blog.udn.com/article/trackback.jsp?uid=avivian&aid=167703284