網路城邦
上一篇 回創作列表 下一篇   字體:
Roxette----Listen to Your Heart
2021/09/17 00:01:35瀏覽847|回應0|推薦10

這是Roxette在1988年"Look Sharp"專輯的一首歌,是Roxette音樂生涯中繼"The Look"之後的第二支冠軍曲。這首歌是我第一次接觸到的Roxette作品,直到現在仍然是我非常鍾愛的一首歌。

歌曲的編排豐富而有層次感,華麗而璀璨的樂音讓人沉醉。末段的層疊旋律讓濃烈的情感閃亮地延展,充滿感情的聲音,吶喊出最激昂的真心。

Per Gessle精湛的詞曲創作實力,讓Roxette的歌曲不僅具有動人的旋律,更有著傳神的歌詞意境;Marie Fredriksson絕美的嗓音及完美的詮釋,讓所有的歌曲得到了最佳的呈現。

I know theres something in the wake of your smile.
I get a notion from the look in your eyes, yea.
Youve built a love but that love falls apart.
Your little piece of heaven turns too dark.
我知道你的微笑之後藏著些事,
從你的眼中我看不出來,
你曾經構築的愛情已經崩解了,
天堂的碎片開始變得黯淡。

Listen to your heart
when hes calling for you.
Listen to your heart
theres nothing else you can do.
I dont know where youre going
and I dont know why,
but listen to your heart
before you tell him goodbye.
傾聽你的心,當他呼喚你時,
傾聽你的心,已沒有你能做的事,
我不知道你將往哪裡去,我也不知道原因,
然而請傾聽你的心,在你向他說再見之前。

Sometimes you wonder if this fight is worthwhile.
The precious moments are all lost in the tide, yea.
Theyre swept away and nothing is what it seems,
the feeling of belonging to your dreams.
有時候你想知道這些爭吵是否值得,
那些珍貴的時刻都隨著潮水流逝了,
一切都已被抹去,都不是看起來那樣了,
屬於你的夢的感覺也已不在。

Listen to your heart
when hes calling for you.
Listen to your heart
theres nothing else you can do.
I dont know where youre going
and I dont know why,
but listen to your heart
before you tell him goodbye.
傾聽你的心,當他呼喚你時,
傾聽你的心,已沒有你能做的事,
我不知道你將往哪裡去,我也不知道原因,
然而請傾聽你的心,在你向他說再見之前。

And there are voices that want to be heard.
So much to mention but you cant find the words.
The scent of magic, the beauty thats been
when love was wilder than the wind.
心中有些聲音想要被聽見,
有許多話想說,但卻找不到適合的語詞。
那神奇的香氣,那曾有的美麗,
那是當愛情變得比風更狂野的時候。

Listen to your heart
when hes calling for you.
Listen to your heart
theres nothing else you can do.
I dont know where youre going
and I dont know why,
but listen to your heart
before you tell him goodbye.
傾聽你的心,當他呼喚你時,
傾聽你的心,已沒有你能做的事,
我不知道你將往哪裡去,我也不知道原因,
然而請傾聽你的心,在你向他說再見之前。

( 休閒生活音樂 )
回應 推薦文章 列印 加入我的文摘
上一篇 回創作列表 下一篇

引用
引用網址:https://classic-blog.udn.com/article/trackback.jsp?uid=avivian&aid=167704232