網路城邦
上一篇 回創作列表 下一篇   字體:
德雷莎修女的祈禱
2011/06/24 11:46:17瀏覽276|回應0|推薦1

 

Make us worthy Lord to serve our fellow men throughout the world,

who live and die in poverty and hunger.

請讓我能夠為世界各地,在貧窮饑餓中輾轉的同胞服務。

 

Give them through our hands, this day, their daily bread

讓我們的施予在此日遞給他們日用食糧;

 

and by our understanding love give peace and joy.

讓我們藉著諒解的愛,給予和平與喜樂!

 

 

Lord, make me a channel of thy peace.

主啊,求使我成為和平之子。

 

That where there is hatred I may bring love,

哪裡有仇恨 , 就讓我播種愛 ;

 

That where there is wrong, I may bring the spirit of forgiveness,

哪裡有殘害 , 就讓我播種寬恕 ;

 

That where there is discord, I may bring harmony,

哪裡有不和 , 就讓我播種和諧 ;

 

That where there is error I may bring truth,

哪裡有錯誤 , 就讓我播種真理 ;

 

That where there is doubt I may bring faith,

哪裡有猜疑 , 就讓我播種信任 ;

 

That where there is despair I may bring hope,

哪裡有絕望 , 就讓我播種希望 ;

 

That where there are shadows I may bring light,

哪裡有黑暗 , 就讓我播種光明 ;

 

That where there is sadness I may bring joy.

哪裡有悲傷 , 就讓我播種喜樂 

 

 

Lord, grant that I may seek rather to comfort than to be comforted,

主啊,授予我不企求人的安慰 , 只求安慰他人 ;

 

To understand than to be understood,

我不企求人的諒解 , 只企求諒解他人 ;

 

To love than to be loved.

我不企求人的愛護 , 只求愛護他人。

 

For it is by forgetting self that one finds.

因為,在給予他人時 , 我們便得著施予 ;

 

It is by forgiving that one is forgiven,

在寬恕他人時 , 我們便獲得赦免 ;

 

it is by dying that one awakens to eternal life.

在喪失生命時 , 我們便得到永生。

 

Amen.

阿門。

( 網路生活 )
回應 推薦文章 列印 加入我的文摘
上一篇 回創作列表 下一篇

引用
引用網址:https://classic-blog.udn.com/article/trackback.jsp?uid=ORDER&aid=5359019