網路城邦
上一篇 回創作列表 下一篇   字體:
擁有工作就是幸福
2009/07/27 20:22:21瀏覽968|回應3|推薦44

引用文章~有事忙的我是幸福的

我們開始了『精神戰力週』,接下來的一週內都是精神抖擻有戰力的部隊。

經過戰鬥精神的陶冶,再經過雄壯威武有力的軍歌訓練,看著大家意氣風發的樣子,我想到在座的各位長官、同仁、部屬都有一份安定的工作可以做,而且又是一個可以報效國家的最好園地,在大家歌聲的伴唱下,我想著..想著..我們都是一群幸福的人,因為擁有工作就是幸福...

當我這樣的想著時,我看著我一向愛戴的弟兄,我從他堅毅的臉孔上看到了他的知足,而快樂的神情之中讓我想起他的太太於假日偕同他與孩子們來家裏做客時的情景,這位弟兄是個軍官,他所擔負的工作與職責就是現今國軍最熱門的『人才招募』,他的熱誠、他的坦誠,讓他在國軍的人才招募上有一番的成就之外,還擁有不錯的人緣與人脈,因為他有『人才入營後的服務精神』,自然受到廣大百姓對他的信賴與支持,然而,相對地,他也付出了許多的努力與犧牲才換來的成果。

從他太太感恩先生擁有一份不錯的工作談論中,提到他幫助許多家境困苦的孩子有了工作的機會足以溫飽家人時,對於先生的早出晚歸不再有所怨言;然而,她擔心先生的辛苦也心疼先生的賣命為國,直到看見先生時常於公於私都是盡忠職守的熱愛這份工作,並不時的伸出援手替那些清寒的孩子付了〝學費〞幫助他們可以如願以償的順利入營;最感動的來自於她看到自己的先生不僅如此的付出,還將無法飽餐一頓的孩子帶回家中與家人一起享用晚餐,但是家裏的小小孩尚在嗷嗷待哺之中,他也無暇照顧,全心全力的輔導這個孩子可以順利的入營,就是要幫助這個孩子有一個工作可以做,擁有工作才是人生的幸福也才是一個家庭的圓滿,這是一個令她感動的事,當她如此的告訴我這個溫馨的小故事時,她的眼眶因為感動而泛淚,我則因為她的激情有了溫暖的悸動,心中也不時的澎湃著...

當我一整天的工作下來,我不時的想起這位弟兄的行為與她太太之間的相互體諒、相互扶持與信賴時,我滿腦子想著工作的事,原來..有工作做,真的是一件幸福的事啊! 所有的辛苦與壓力也就在我的「想」與「放」之間有了適當的解放與鬆懈,對於接下來的一連串鎖碎的任務也就能夠坦然的面對了。

回到家,我在晚餐之後,與先生散步回來再看個UDN的文章是我放鬆的時刻。

當我進入Happiness 的天地,映入我眼廉的文章標題就是有事忙的我是幸福的,我細讀之後發現Happiness 也有這樣的心情與體會,我更是深深的悸動..

是的,工作真的不好找,我每天接獲無數的電話詢問就是『有入營的缺可以讓我有一個工作的機會嗎?』

我時常遇到條件不符,但他卻正逢人生低潮時最需要工作的幫忙,我們卻無能為力也無法幫助他時,只能望著他落寞的身影離去,是我們所有同仁的不忍..

這是在工作上所遇到的『懷才不遇』與『求職不易』的種種『百樣人所不一樣的人生百態』,就如Happiness 所言~有事忙的我是幸福的,我也要說~擁有工作就是幸福..




( 心情隨筆心情日記 )
回應 推薦文章 列印 加入我的文摘
上一篇 回創作列表 下一篇

引用
引用網址:https://classic-blog.udn.com/article/trackback.jsp?uid=y142485&aid=3172075
 引用者清單(1)  
2009/07/27 21:35 【Happy Helen】 有事忙的我是幸福的 JOB

 回應文章

Happiness
等級:8
留言加入好友
Yes, MaiMai can. I know you can.
2009/07/28 22:41
Happiness 

You konw what? I admire your talent of writing in English!
You know why?  Because you are  the best to me.
You know why? In your own simple but special ways,
You make me feel special and you make me understand sometimes something is beyond languages.
You know when? Since the day we became lifetime friends.


Happiness
等級:8
留言加入好友
I admire your talent of English writing.
2009/07/27 22:42

Dear BR 工作 258

Yeah, I agree with you totally.

Work occupies a lot of time in our life.

We can't live without a job.

The purpose of working so hard is to do something meaningful instead of fooling around without any productive efforts.

I am sure that I am lucky enough to have a happy job and work happily.

I am blessed because my job of being an English teacher makes me feel happier day after day from the bottom of my heart.

Yeah, I enjoy myself a lot at work with my lovely students.

I guess you must enjoy your job as well and you are a prodctive and happy person at work.

Wow, impressive!!!!! Your writing in English is excellent!!! I admire that you are so talented.

Wish you a great night.

Helen with a smile


Happiness
等級:8
留言加入好友
Job
2009/07/27 21:31

Job! Job! How lucky we are to have  jobs. Having a job is a kind of simple joy for you and me.

Oh, how wonderful to have pportunities to discover the possibilities and the potentials of us because of having jobs.

"Be happy at work", " Be productive at work", " Be positive at work" and " Be industrious at work" are our reminders to show our thankfulness and appreciation because we have jobs.

Mai-Mai(y142485) 於 2009-07-27 22:29 回覆:

Work occupies a lot of time of our life, and we couldn't leave away from it. But, what is the purpose for working hard? Do you really sure those are your plans for your life? Can you obtain something within them which are you really want from your heart? So work is a very heavy course in our life. But I think you have found the your own best jobs and you can enjoy them so happy.