網路城邦
上一篇 回創作列表 下一篇   字體:
記憶中的一首歌 Because I Love You
2009/07/19 12:04:38瀏覽995|回應0|推薦3

記憶中的一首歌 Because I Love You

好久之前,我想應該是我在專科二年級時聽到的一首歌,或是甚至更早之前,聽過陳淑樺唱的這首歌 Because I Love You,當時只覺的純粹的簡單歌詞及簡單的旋律音樂,很快就能朗朗上口。這幾天與朋友吃飯時,餐廳播放到這首歌,頓時已經咀嚼在口中的餐點,霎時的感動,我停下來當時食飯的動作,很認真的聽著這首歌,仔細的回味;同桌的朋友被我嚇到了,還以為我中了邪... 只不過,我的感動,他們不知道吧,靜靜的,我享受到了三分鐘溫暖的回憶。

If I got down on my knees and I pleaded with you.
If I cross a million oceans just to be with you.
Would you ever let me down...

If I climbed the highest mountain just to hold you tight.
If I said that I would love you every single night.
Would you ever let me down...

Well, I'm sorry if it sounds kind of sad...
It's just that I'm worry, so worry... that you'll let me down...

*Because I love you
I love you, love you
So don't let me down

If I swam the longest river just to call your name.
If I said the way I feel for you would never change.
Would you ever fool around...

[中文翻譯]
如果我攀上最高的山峰,只為了緊抱著你
如果說每一個孤單的夜,我都深愛著你
是否你依然會讓我失望...

嗯,抱歉這些話聽起來有點傷感,只因為我很擔心你會讓我失望

因為我愛你,我愛你... 所以別讓我失望

如果我游過最長的河流,只為了呼喚你的名字
如果我說對妳的感覺永遠不變,是否你會覺得被愚弄...

( 心情隨筆男女話題 )
回應 推薦文章 列印 加入我的文摘
上一篇 回創作列表 下一篇

引用
引用網址:https://classic-blog.udn.com/article/trackback.jsp?uid=wsp0106&aid=3146683