網路城邦
上一篇 回創作列表 下一篇   字體:
Ocean Deep
2009/07/15 22:07:48瀏覽905|回應2|推薦54
src="http://img517.imageshack.us/img517/5021/k113.swf" width="550" height="413" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="never" />

Ocean Deep by Cliff Richard  

Love , can't you see I'm alone

你看不出我的孤獨嗎?吾愛
Can't you give this fool a chance

你不能給這傻子一次機會嗎? 
A little love is all I ask

我只要求一點愛
A little kindness in the night

晚上的一點溫柔
Please don't leave me behind

請不要留我一人
No , don't tell me love is blind

不要說愛是迷失的
A little love is all I ask
And that is all

我所要求的只是一點愛
Ooh love , I've been searchin' so long

經過這麼久的追尋 
I've been searchin' high and low

上山下海的追尋
And little love is all I ask

我只要求一點愛
A little sadness when you go

當你離去時有些悲傷
Maybe you'll need a friend

或許你也需要一個朋友
Only please don't let's pretend

我們不要再偽裝了
A little love is all I ask
And that is all

我所要求的只是一點愛
I wanna spread my wings

我想展翅
But I just can't fly

卻不得高飛
As a string of pearls
The pretty girls go sailin' by

漂亮的女孩們像一串珍珠輕柔走過
-II-
Ocean deep

海樣深
I'm so afraid to show my feelings

我不敢表示我的情感
I have sailed a million ceilings
Solitary room

我像在千層屋頂的孤單房中
Ocean deep

沉入深深海底
Will I ever find a lover

我還會有個愛人嗎? 

Maybe she has found another

也許她已找到另一個愛人
And as I cry myself to sleep

當我哭著睡去

I know this love of mine I'll keep
Ocean deep

我知道我將這份愛埋在深深海底
Now , can't you hear when I call

如今,你聽不到我的呼喊嗎?
Can't you hear the word I say

聽不見我說的話嗎?
A little love is all I ask

我只要求一點愛
A little feelin' when we touch

相依偎時的一點感覺
Why am I still alone

為何我還是一人
I've got a heart without a home

因為心無居所
A little love is all I ask
And that is all

我所要求的只是一點愛
I wanna spread my wings

我想展翅
But I just can't fly

卻不得高飛
As a string of pearls
The pretty girls go sailin' by

漂亮的女孩們像一串珍珠輕柔走過
-II-
Ocean deep

海樣深
I'm so afraid to show my feelings

我不敢表示我的情感
I have sailed a million ceilings
Solitary room

我像在千層屋頂的孤單房中
Ocean deep

沉入深深海底
Will I ever find a lover

我還會有個愛人嗎?

Maybe she has found another

也許她已找到另一個愛人
And as I cry myself to sleep

當我哭著睡去

I know this love of mine I'll keep
Ocean deep

我知道我將這份愛埋在深深海底
Now , can't you hear when I call
I'm so lonely , lonely , lonely (Ocean deep)
On my own in my room
I'm so lonely

我孤獨的在屋內,好孤獨 
(Ocean deep)
I'm so lonely , I'm so lonely ... 

好孤單


 







( 休閒生活音樂 )
回應 推薦文章 列印 加入我的文摘
上一篇 回創作列表 下一篇

引用
引用網址:https://classic-blog.udn.com/article/trackback.jsp?uid=ming858585&aid=3136739

 回應文章

Pharos
等級:8
留言加入好友
我的愛歌
2010/10/01 12:17

又來了

又來了

我的愛歌

葉子~(ming858585) 於 2014-03-29 16:46 回覆:
謝謝,同好!

熊咪
等級:8
留言加入好友
淡淡愁緒
2009/07/16 11:12

好美的樂音,淡淡愁緒的語調,

讓人掉入回憶的漩渦裡...

聽著聽著...

一遍又一遍...


葉子~(ming858585) 於 2009-07-16 12:58 回覆:
好歌就是耐聽。謝謝!