網路城邦
上一篇 回創作列表 下一篇   字體:
這世上有你恨的人嗎
2018/01/21 22:55:10瀏覽284|回應0|推薦6
  How happy I will have discount sushi for dinner in these two days!!

  But when I at the food court.I heard a girl talked to her boyfriend with a creepy sound :"比鼻,我好餓哦~~~"

  What the......I could not help but saying some "good words " and rolling my eyes at her.

  If I had not sufferd from something.I won't be so mean . Maybe the ruthless disease will be cured until that day I come across someone special or I finally forget the one I hatest in the world.I went to a speech by 海苔熊 yesterday.He asked us a question:Is there someone you hate ?He said,if you don't have one ,it will be sad to your life.Because it may means you don't have any touching experience in your life ever. He warned us another thing:Who will be hated by you?Is he or she usually the one you don't care about or have any expectation for?
  I don't know why I stay in that kind of remote area now alone.Maybe there is some reasons I haven't realized . But when will I know what it is?My Buddha?

  很想告訴自己的是,消失在彼此的世界中,是他的損失。
  
  畢竟失去了在乎自己的人是他而不是我。

  然而很悲哀的是,我知道,不管怎樣,只要他給我個理由,我就會原諒他。

  可是在被我指責了以後,他並沒有想解釋或留下隻字片語,

  僅說了good luck 就消失無蹤

  繼續過著他逍遙幸福又快樂的日子


  其實昨天海苔熊在問我們有沒有恨的人時,我是遲疑的

  因為本質上,我並不恨他,對吧

  可是我真的好希望他可以乾脆消失在這個世界上

  這樣我就不會再想
 
  有沒有哪天

  還會再次遇見他



  就像癡傻的我
 
  今天在手扶梯上看到一個酷似他的身影

  到平地後

  我跟著那個人 走了約莫半分鐘

  想確認是不是他

  越走 心跳越快 胸膛像被誰揪扭住了一樣


  思緒不斷飄轉

  要如何對他開口說第一句話?
  
  他會不會嚇好大一跳?我為什麼會正巧和他出現在同一個地方?不會誤以為我長期跟蹤他吧?

  當我好不容易追上前方男子步伐的速度

  看見他的臉孔後

  心跳忽然驟降成平常的頻率

  阿 不是啊 偶像劇的情節 現實難以發生

  而約莫一年前見著的面龐

  還是未映現在眼底
  

  
( 心情隨筆愛戀物語 )
回應 推薦文章 列印 加入我的文摘
上一篇 回創作列表 下一篇

引用
引用網址:https://classic-blog.udn.com/article/trackback.jsp?uid=hotfish1107&aid=109961643