網路城邦
上一篇 回創作列表 下一篇  字體:
Every breath you take
2008/09/18 21:49:56瀏覽360|回應0|推薦4

Every breath you take

The Police




Every move you make


Every bond you break


Every step you take


I'll be watching you




Every single day


Every word you say


Every game you play


Every night you stay


I'll be watching you




Oh can't you see


You belong to me


How my poor heart aches


With every step you take


( With every breath you take )




Every move you make


Every vow you break


Every smile you fake


Every claim you stake


I'll be watching you




Since you've gone I've been lost without a trace


I dream at night, I can only see your face


I look around but it's you I can't replace


I feel so cold and I long for your embrace


I keep crying baby, baby, please


偶然在電台聽到這首歌,

這旋律很耳熟阿,只知道曾經聽過,也有一些歌手翻唱過,

但是就是不知道歌名和歌手叫什麼,

在空暇之餘,回到寢室上網查查相關資料,

原來,是個叫The police(警察合唱團)唱的,算是個年代滿久遠的樂團(比我還老呢),不過經典總是傳唱不朽的,即使像我這樣對音樂一竅不通的人,聽到這首歌輕快的旋律,也忍不住讓我腳跟著打起拍子(讓我想到電影海角七號一幕),

歌詞也是滿優美的,帶點在一旁靜靜祝福的愛情,思念的加深,妳的每一絲呼吸,每一步的舉動,讓我目眩神迷,這種感覺,我想許多經歷過戀愛的人都曾有過(尤其是單戀),

或許,現在出現一個令我心儀的女生,
但是,也許只能在一旁靜靜地凝視吧,

妳帶來的每一絲呼吸,每一次的悸動,我都在注視著妳。


( 心情隨筆心情日記 )
回應 推薦文章 列印 加入我的文摘
上一篇 回創作列表 下一篇

引用
引用網址:https://classic-blog.udn.com/article/trackback.jsp?uid=gp0301&aid=2229278