網路城邦
上一篇 回創作列表 下一篇  字體:
2016/03/06 07:56:49瀏覽856|回應1|推薦53

作者:許其正

更新: 2016-03-05 18:02:03 PM   大紀元時報文學世界

 

妳一來,蜜子,冬就走了。

 

披著綠野,閃著陽光,穿著彩裙,妳踏碎步而來,緩緩,姍姍,臉露微笑,口哼小調 ……並且一次一次地撒著鮮花、芬芳、溫暖……

 

啊,妳來了,蜜子,讓我趨前迎迓妳;讓我牽起並輕搖妳的手,和妳嬉戲,和妳歌, 和妳舞,和妳在草地上打滾;讓我把雙手放進妳柔柔的髮際,把暖氣吹在妳的後頸上 。別嗤嗤地笑,蜜子,也別說我愛玩笑,我要咀嚼妳的萬紫千紅,妳的美……

 

是的,我累了。讓我摟著妳的腰,蜜子,我要躺在妳濃密的綠蔭下。我要你用鮮花覆蓋我。我要妳用微風的柔指撫慰我。啊,蜜子,我要進入夢鄉,進入夢鄉去會妳,和妳在一起……

 

妳一來,蜜子,冬就走了。

 

Spring  Hsu ChiCheng

 

When you come here, Honey, winter departs.

 

Across green field, shining in the sunshine, wearing colorful skirts, you come in mincing steps, slowly and gracefully, beaming with smiles and humming a tune … in the act of sprinkling flowers, fragrance, and warmth …

 

Oh, here you come, Honey, let me step forward to meet you, holding your hand, to play and sing and dance with you, to roll over and over with you on the grassland; let me put my hand in your soft hair, let the warm air blow to the back of your neck. Please don’t snicker and snigger, Honey, and please don’t say I’m playful; I want to chew your profusion of colors, and your beauty …

 

Yes, I’m tired. Let me hold your waist, Honey, I want to lie under your heavy green shade. I want you to cover me with your flowers, and I want you to caress me with your fingers soft like breeze. Oh, Honey, I want to enter the dreamland, to meet you, to be together with you …

 

Together with you, Honey, winter departs.

 

( 創作詩詞 )
回應 推薦文章 列印 加入我的文摘
上一篇 回創作列表 下一篇

引用
引用網址:https://classic-blog.udn.com/article/trackback.jsp?uid=cchwr131949&aid=49026703

 回應文章

swallow(已更換肖像)
等級:8
留言加入好友
2016/03/07 10:25

春天來了

又是百花盛開的季節

其正(cchwr131949) 於 2016-03-07 12:04 回覆:

正是

大地春回

百花齊放

天降鴻福