網路城邦
上一篇 回創作列表 下一篇   字體:
Tiffany----Could've Been
2013/01/16 17:04:17瀏覽870|回應0|推薦2

Tiffany的首張專輯真的很讚! 有很多首歌都非常好聽!

這首歌可說是Tiffany作品中的抒情經典,
感性的歌聲.溫潤如詩的詞與曲,
感嘆著稍縱即逝的曾經,
即使如花朵凋謝了,仍然會殘存著芬芳。



The flowers you gave me
Are just about to die
When I think about
What couldve been
It makes me want to cry
你送給我的花就要枯萎了,
當我想到我們的曾經,
讓我泫然欲泣。

The sweet words you whispered
Didnt mean a thing
I guess our song is over
As we begin to sing
你曾經呢喃的甜蜜話語,
並沒有任何意義。
我們的歌才剛要開始唱,便已結束。


Couldve been so beautiful
Couldve been so right
Couldve been my lover
Every day of my life
Couldve been so beautiful
Couldve been so right
Ill never hold what couldve been
On a cold and lonely night
曾經如此美麗,
曾經如此美好,
曾經是我的愛人,
在我生命中的每一天。
曾經如此美麗,
曾經如此美好,
我從未把握住曾經的一切,
在這個冰冷而孤單的夜晚。


The memories of our lovin
Still linger in the air
Like the faded scent of your roses
They stay with me everywhere
我們的愛戀回憶仍迴盪在空氣中,
就像你的玫瑰那褪色的香味,
隨時隨地跟隨著我。

Everytime I get my hopes up
They always seem to fall
Still what couldve been is better than
What could never been at all, at all
每一次我燃起了希望,
卻總是失落了,
曾經擁有還是比從未擁有過還要好啊。


You cant hold what couldve been
On a cold and lonely night
你不能把握住曾經的一切,
在這個冰冷而孤單的夜晚。

How can you hold what couldve been
On a cold and lonely night?
你能如何把握住曾經的一切,
在這個冰冷而孤單的夜晚。


( 休閒生活音樂 )
回應 推薦文章 列印 加入我的文摘
上一篇 回創作列表 下一篇

引用
引用網址:https://classic-blog.udn.com/article/trackback.jsp?uid=avivian&aid=7190636