網路城邦
上一篇 回創作列表 下一篇  字體:
Tiffany----All This Time
2011/01/23 17:48:26瀏覽2393|回應1|推薦0

80年代後期,英美兩地西洋樂壇興起了Teenage浪潮,
有著一頭紅髮的
Tiffany
憑著沙啞而成熟的嗓音,走著
自己的獨特風格,成為當時極受
矚目的少女小天后。

這首歌是1988年Tiffany第二張專輯"Hold An Old Friends Hand"
中的一首歌,充滿感情的歌聲襯著優美的旋律,是一首動人的
抒情曲。

 (MV)  https://youtu.be/GwOBqHszJLk

All this time
I knew someday youd need to find
Something that you left behind
Something I cant give you
這一次,我知道有一天你將會發現,

有些東西被你遺落了,
有些則是我不能給你的。


All these tears
And like alight love disappears
But hearts are good for souvenirs
And memories are forever
這些眼淚,
就像晶瑩閃爍的愛的消失,

但在心中卻成為紀念,
這些回憶將永遠存在。


All this time
All in all Ive no regrets
The sun still shines the sun still sets
The heart forgives the heart forgets
But what will I do now with all this time
這一次,我完全不後悔,
依舊是日升日落,
在心中選擇原諒,也選擇遺忘,
然而這一次,我能做些什麼?

One more kiss
Even though its come to this
Ill close my eyes and make a wish
Hoping you remember
再一次的親吻,

即使它就這麼發生了,
我將閉上雙眼,許下願望,
希望你能記得這一切。

All this time
All in all Ive no regrets
The sun still shines the sun still sets
The heart forgives the heart forgets
But what will I do now with all this time
這一次,我完全不後悔,
依舊是日升日落,
在心中選擇原諒,也選擇遺忘,
然而這一次,我能做些什麼?

Say goodbye
Apart well make another try
But dont be sorry if you cry
Ill be crying too
與你道別,
分手讓我們有另外的新的開始。
然而若是你哭了也不必覺得遺憾,
因為我也會難過哭泣。

All this time
All in all Ive no regrets
The sun still shines the sun still sets
The heart forgives the heart forgets
But what will I do now with all this time
這一次,我完全不後悔,
依舊是日升日落,
在心中選擇原諒,也選擇遺忘,
然而這一次,我能做些什麼?

( 休閒生活音樂 )
回應 推薦文章 列印 加入我的文摘
上一篇 回創作列表 下一篇

引用
引用網址:https://classic-blog.udn.com/article/trackback.jsp?uid=avivian&aid=4747643

 回應文章

peter
2023/09/12 14:17
欸, 時間過得真快,我已經50歲了, tiffany /debbie gibson 的歌是我年輕時喜歡的歌曲, all this time 是我目前仍在聽的, 有些懷念及感嘆時光流逝