網路城邦
上一篇 回創作列表 下一篇   字體:
Tiffany----Should've Been Me
2011/01/23 22:35:55瀏覽947|回應0|推薦5

這是Tiffany1987年首張同名專輯中的作品。

這首歌描述著看見舊愛另擁新歡的心情,
有著濃濃的醋意及不是滋味,
也有著隱隱的遺憾與悔不當初,

是很有意思也很好聽的一首歌。


 

There she goes with a smile on her face,
Riding right next to you.
Goin out to all those places,
You used to take me to.

Wear your jacket like it was your own,
I used to wear it so well.
她帶著微笑在你身旁,
你載著她到所有我們曾去過的地方。

她穿上你的夾克,就像是你所擁有的,
我也曾如此的穿著。


Why on Earth did I let you go,
If I hadnt Id be with you still.
Call it Jealousy, Call me a fool,
But its more than my eyes wanna see,

究竟為什麼,我竟放棄了你,
若是我沒有放棄你,現在我還和你在一起。
就說這是嫉妒吧,就說我是個傻瓜吧,
然而眼裡所見,卻是我所難以承受的重。


And it shouldve been me,
With you tonight,
And it shouldve been me,
There by your side.
Seein you both is hard to believe,
Cause it shouldve been me.
今晚和你在一起的人應該是我,
看著你們兩個,我真的很難相信,
因為那本來應該是我啊
!

Flashed my ring, in everyones face,
Dont want to give back this feeling.
I wonder if youre tellin her things,
You used to whisper to me.
To say its over dont work anymore,
Cause its more than my heart wants to feel,
我的戒指曾閃耀在眾人面前,
我不想將這樣的感覺送走。
我懷疑你是否告訴她一些事,
就像你曾對我耳語的那些話。
一切已結束,不用再做什麼,
因為那是我所難以承受的重。


And it shouldve been me,
With you tonight,
And it shouldve been me,
There by your side.
Seein you both is hard to believe,
Cause it shouldve been me.
今晚和你在一起的人應該是我,
看著你們兩個,我真的很難相信,
因為那本來應該是我啊
!

She looks so satisfied,
So close to you that I,
Cant help but wonder why,
I said goodbye last night,
I shouldve opened my eyes.
她看起來很滿足,
她是如此的靠近你,
我忍不住要問為什麼,
昨晚當我說再見時,
我應該好好考慮的啊。


Look at her, look at her, look at her.
看看她
....

Call it Jealousy, Call me a fool,
But its more than my eyes wanna see,
And it shouldve been me,
With you tonight,
And it shouldve been me,
There by your side,
Seein you both is hard to believe,
Cause it shouldve been me.
就說這是嫉妒吧,就說我是個傻瓜吧,

然而眼裡所見,卻是我所難以承受的重。
今晚和你在一起的人應該是我,
看著你們兩個,我真的很難相信,
因為那本來應該是我啊!


Get back, yoyo.

回來吧,我的溜溜球...

( 休閒生活音樂 )
回應 推薦文章 列印 加入我的文摘
上一篇 回創作列表 下一篇

引用
引用網址:https://classic-blog.udn.com/article/trackback.jsp?uid=avivian&aid=4813426