網路城邦
上一篇 回創作列表 下一篇  字體:
Europe----Ninja
2010/08/24 21:39:19瀏覽732|回應0|推薦4

這首歌充滿著東方的傳奇色彩,
對於日本忍者的好奇,讓Joey Tempest寫下了這首歌,
收錄在Europe最暢銷的"The Final Countdown"專輯中。
單純淺顯的詞意,伴著熱情有勁的音樂與歌聲,表達著對忍者傳說的敬意與崇拜。

Tell me the story, tell me the legend
Tell me the tales of war
Tell me just one time,
What it was like before
Bring me the feeling, right in that moment
When a heart for battle cries
Find me the treasure where the legend lies

告訴我那個故事,告訴我那個神話,
告訴我那個關於戰爭的傳說,那曾經是怎樣的故事。
帶我進入到那時的感受,當一顆心為著戰鬥而呼喊時。
請替我找出神話中所說的寶藏。

If I were a noble ancient knight
Id stand by your side to rule and fight
It will always feel the same
When I call out your name
如果我是貴族的騎士,我將在你身旁,去贏得勝利。
當我呼喊著你的名字,將有著同樣的感覺。

Ninja survive, in dreams I walk by your side
Ninja survive, with you theres no need to hide

忍者還存在著,在夢中我走在你身旁,
忍者還存在著,有了你,不需要躲藏。

A handful of sayings are more than a reason
For me to feel this way
Id like to be near you
Maybe for just one day
So tell me the legend, tell me the story
Tell me the tales of war
Tell me just one time
What it was like before
我感覺到,許多的描述多過於推論,
我要去接近你,或許只能有一天,
告訴我那個故事,告訴我那個神話,
告訴我那個關於戰爭的傳說,
只要告訴我一次,那曾經是怎樣的故事。

( 休閒生活音樂 )
回應 推薦文章 列印 加入我的文摘
上一篇 回創作列表 下一篇

引用
引用網址:https://classic-blog.udn.com/article/trackback.jsp?uid=avivian&aid=4347802