網路城邦
上一篇 回創作列表 下一篇  字體:
Europe----Seventh Sign
2010/08/27 00:03:09瀏覽624|回應0|推薦1

這首歌有著強烈的節奏,Joey Tempest認為它聽起來有著
"The Final Countdown"的味道。

因為在寫歌詞時,受到當時的電影"The Seventh Sign"引發
靈感,於是有了這樣的創作,又是一首具有傳奇色彩的歌曲。

Ive been sailin cross the ocean
With the devil by my side
Ive been flyin cross the great blue sky
But theres nowhere to hide
Ive been standin by the crossroads
Ive been lookin for a clue
Ive been prayin for the human race
Theres not a lot I can do
我橫渡著海洋,而魔鬼就在我的身旁,
我飛躍過藍天,然而我無處可躲藏,
我站在十字路口,
我尋找著蛛絲馬跡,
我為人類祈求著,
除此之外,沒有太多我能做的。

Ive been waitin for the warnin
As we look to the sky
Now we all seem lost
If you ask me why
我一直等待著警訊,
當我們遙望著天空,
我們似乎迷失了,
若是你要問我為什麼。

Its the seventh sign
See the blood-red sky tonight
Its the seventh sign
See the blood-red sky
這是第七個徵兆,
看著今晚血紅色的天空,
這是第七個徵兆,
看著血紅色的天空。

Theres a voice out on the wasteland
It says were runnin out of time
I used to think the world could change
Lord I must have been blind
Ive been cryinout for mankind
Ive been hangin on to faith
But the comin of a messenger
Says its much too late
有種聲音從荒地傳來,
説著我們正用盡所有的時間,
我一直認為世界能夠改變,
上帝啊,我一定是盲目了,
我一直向人類呼籲著,
我一直堅持著信念,
然而訊息卻告訴我們,一切已太遲了。

We could all come together
And gather all around
What good is war when we
All go down

我們可以集合起來,
戰爭有什麼好處,
當我們都屈服於它。

( 休閒生活音樂 )
回應 推薦文章 列印 加入我的文摘
上一篇 回創作列表 下一篇

引用
引用網址:https://classic-blog.udn.com/article/trackback.jsp?uid=avivian&aid=4346016