網路城邦
上一篇 回創作列表 下一篇  字體:
Europe---Heart Of Stone
2010/08/26 20:48:35瀏覽553|回應0|推薦0

這也是"The Final Countdown"專輯中的一首歌,
殷切的呼喊,期待著融化鐵石般的心腸。

年輕的Joey用激昂的歌聲表達著受挫的熱情,
成熟的Joey用沉穩的嗓音訴說著漫漫的等待,
是非常不一樣的兩種詮釋。
 
Ive told you once and Ive told you twice
Wait for that day, when our love will rise
To that song that brought our hearts together
我曾經好幾次告訴妳,
我等待著與妳相戀,
藉由歌曲,讓我們的心相繫。

Even though youre mistreating me
I know the girl that you used to be
For me those days were meant to last forever

即使妳不曾好好對待我,
我知道妳一向如此,
對我來說,這些與妳相處的日子,
意味著我們將持續到永遠。

Time after time Im wondering why
Am I to be all alone
Day after day I pray that youll stay
Cause youve got a heart of stone
我一直想知道為什麼我總是孤孤單單,
日復一日,我祈求著妳能留下,
因為妳有著如石頭般冷酷的心。

I walk the streets like a broken man
Oh I wish that you would understand
Even though youre still the one I wait for
我在街上走著,像個殘破的人,
希望妳能了解,
即使如此,妳仍是我一直等待的人。

I guess in love theres no guarantee
Sometimes its not what it seems to be
Even though youre still the one I care for
我猜想,在愛中,沒有所謂的保證,
有時並不是看起來的那樣,
即使如此,妳仍是我一直等待的人。


( 休閒生活音樂 )
回應 推薦文章 列印 加入我的文摘
上一篇 回創作列表 下一篇

引用
引用網址:https://classic-blog.udn.com/article/trackback.jsp?uid=avivian&aid=4332907