網路城邦
上一篇 回創作列表 下一篇  字體:
Europe----Yesterday's News
2010/08/13 12:10:42瀏覽557|回應0|推薦3

這是一首慷慨激昂的歌曲,
描述著被壓迫的靈魂,
已無法再忍受外力的驅策,
決心掙脫束縛,不再受拘束。

這是Le Baron Boys時期的作品,
由現在的Europe來詮釋,別有一番不同的風格,
Live的演出中,中段的暫停頗能引起下一段的高潮,
Joey 與John的人聲與吉他對飆更是俏皮地令人激賞,
是一次非常成功的演出。
https://youtu.be/5PRmPeedC9Y


Hey, hey,
Mmmm, I got somethin to tell ya...
Got a story bout it...
嘿,我有些話想說,
有個故事想告訴你。

Im catching a fast train,
soon Ill be long, long gone
And I shoot through the night like a
bullet from a loaded gun
我搭上了一班快速火車,
很快地我將遠遠地離開這裡,
就像被發射的子彈一樣迅速通過黑夜。

Theyve been tryin to use me, lie and abuse me
Theyve been tryin to break me, no one can take me
No way
他們一直試著去利用我,欺騙我,虐待我,
他們一直試著去打擊我,然而沒有人能掌握住我,決不。

Now Im way down
Im so down Im readin yesterdays news
現在我停了下來,
我停了下來,我正讀著昨日的新聞。

I woke up this morning, leavin on my mind
And I said to myself, I aint gonna waste my time
I need someone to save me, love and embrace me
Theyve been tryin to get me, trying to set me up
Bad luck
今天早晨當我起來,
我對自己說,我將不再浪費時間,
我需要有人來拯救我,愛我,擁抱我,
他們一直試著使我就範,
唉,真不幸。

Now Im way down...
現在我停了下來。

But I got time on my hands,
I know what Ill do
One day babe I know Ill come through
cause I know in my heart, how it feels to be sad
from the pain that I suffer, and the price that I pay
然而時間掌握在我手中,
我知道我將要做什麼,
有一天,我知道我將越過這一切,
因為我知道,我所承受的痛苦,以及我所付出的代價,
讓我的心中感覺到悲傷。

( 休閒生活音樂 )
回應 推薦文章 列印 加入我的文摘
上一篇 回創作列表 下一篇

引用
引用網址:https://classic-blog.udn.com/article/trackback.jsp?uid=avivian&aid=4316319