網路城邦
上一篇 回創作列表 下一篇  字體:
Europe----Homeland
2010/08/03 00:13:54瀏覽682|回應0|推薦3

讀著這首歌的歌詞,讓我深深感動。

是了,這就是那時的 Joey Tempest 以及 Europe 成員們的心聲啊!
成名之後,經年累月在世界各地巡迴演唱,
儘管舞台上總是掌聲如雷,
長久的離鄉背井,最思念的還是最親愛的故鄉家園,
最懷念的還是年少時美好的歲月。

於是他們藉由歌曲,抒發著思鄉的心情,
在漫漫的旅途中,遙望著北歐的故鄉,
也隱隱地忖度著,是否該讓一切結束。

https://youtu.be/9TiASJjAEnU


Remember that summer
Down by the shoreline
I still can hear those old
Forgotten songs
And we made promises
To last forever
I just cant belive those
Days are gone
還記得那年夏天,我們沿著海岸線走著,
我還能聽見那些已被遺忘的歌曲,
我們曾承諾要堅持到永遠,
如今,我無法相信,那些日子早已遠去。

There used to be a place
That we could call our own
We used to think tomorrow
Was a long, long time
But sadness filled my heart
When I knew the moment had come
When I had to leave those days behind
一直有個屬於我們的地方,
我們一直認為明天還很遙遠。
然而當我知道這一刻已經到來,
當我必須拋下那些曾有的時光,
這讓我的心充滿了悲傷。

I felt so free
Where I wanted to be
The days went so fast
How I wish they could last
我感覺如此自由,
我可以到我想去的地方,
然而日子過得如此之快,
多希望時間能夠停留。

So far from my homeland
Im lost in time
My souls still searchin
For that peace of mind
Those sacred landscapes
Come miles around
And my hearts still beatin
For those country grounds
離開故鄉如此遙遠,
我迷失在時間裡。
我的靈魂仍然繼續在找尋心靈的平靜,
那些神聖而美好的景物依稀在我身旁,
我的心仍為著故鄉而跳動著。

Remember when our hearts
Were filled with laughter
It echoes in my trail
Of fallen tears
But no matter where I am today
Or what the future might bring
I will remember those
Long gone years
還記得那些時候,我們的生活充滿了歡笑,
那些笑聲在我生命的軌跡中,與淚水相互迴響著。
然而無論現在的我身在何處,或是未來將會如何,
我將永遠難忘那些逝去的漫漫歲月。

I cant let go
I wanna know
Does it have to end
For the best of friends
我無法鬆手,我想要知道,
為了朋友們好,是否應該結束。

So far from my homeland
Im lost in time
And my souls still searchin
For that peace of mind
Those sacred landscapes
Come miles around
And my hearts still beatin
For those country grounds
離開故鄉如此遙遠,
我迷失在時間裡。
我的靈魂仍然繼續在找尋心靈的平靜,
那些神聖而美好的景物依稀在我身旁,
我的心仍為著故鄉而跳動著。

Lord I know
That those days are gone
Long, long, gone
I felt so free
Where I wanted to be
The days went so fast
How I wish they could last

我知道這些日子已然過去,
已經過了好久. 好久。
我感到如此自由,
我能到任何我想去的地方。
時光飛逝得如此之快,
我如何能期望時間能停留?

( 休閒生活音樂 )
回應 推薦文章 列印 加入我的文摘
上一篇 回創作列表 下一篇

引用
引用網址:https://classic-blog.udn.com/article/trackback.jsp?uid=avivian&aid=4283876