網路城邦
上一篇 回創作列表 下一篇  字體:
Europe----Settle For Love
2010/06/22 00:05:03瀏覽922|回應0|推薦3

這是一首美得讓人沉醉的抒情歌,
簡單的鼓點伴隨著吉他的憂傷旋律,低迴的男聲幽幽地唱著他的愛情。

四處遊蕩的心,已厭倦了漂泊,
總是等候的女孩,卻因長久的不安而心灰意冷。

不是激情的呼喊,就只是輕輕的追問,
有些追悔,也有些無奈,
當一切都還不算太遲,我們,能不能為了愛安定下來?

https://youtu.be/YfIA9-AHCd4


Dont misunderstand me I was just a little kid 
Thinking that the street life was the only way to live 
Always holding out for another thrill 

不要認為我只是個孩子,以為我只會到處遊蕩,
雖然我總是一再地讓妳擔憂。

Weve come a long long way 
So tell me why cant we settle for love 
Is it that hard at the end of the day 
Tell me why cant we settle for love before its too late
我們已經走了好長一段路。
告訴我,為什麼我們不能為了愛安定下來?
在一天的盡頭,還是這麼不容易嗎?
當一切都還不算太遲,
告訴我,為什麼我們不能為了愛安定下來?

Whatever it is you think youre missing 
Time to let your heart go 
Cause when youve walked this kind of distance 
We cant fool each other anymore 
Maybe there is a light that wont go out 
無論妳認為失去了什麼,
時間的轉變,讓妳的心漸漸離我遠去。
走過了這段路途,我們不能再欺騙彼此,
或許,我們之間,仍有著尚未熄滅的火花。

Weve come a long long way 
So tell me why cant we settle for love 
Is it that hard at the end of the day 
Tell me why cant we settle for love before its too late 
我們已經走了好長一段路。
告訴我,為什麼我們不能為了愛安定下來?
在一天的盡頭,還是這麼不容易嗎?
當一切都還不算太遲,
告訴我,為什麼我們不能為了愛安定下來?

( 休閒生活音樂 )
回應 推薦文章 列印 加入我的文摘
上一篇 回創作列表 下一篇

引用
引用網址:https://classic-blog.udn.com/article/trackback.jsp?uid=avivian&aid=4151710