網路城邦
上一篇 回創作列表 下一篇   字體:
電影星際大戰中感受特別的對話
2007/11/21 03:40:06瀏覽2662|回應1|推薦3

※主要來自尤達大師與安納金‧天行者。我感覺,前者就像我的老師,平靜而睿智。後者內心正義與邪惡的交戰,就像現在的我,迷失而狂亂,恐懼而兇悍。我是光明……,也是黑暗……。

Star War one

Master YodaFear is the path to the dark side. Fear leads to anger . Anger leads to hate. Hate leads to suffering.

恐懼是通往黑暗勢力的途徑。恐懼將導致憤怒,憤怒將導致仇恨,仇恨將導致苦難。

Star War two

PadmeAll mentors have a way of seeing more of our faults than we would like. Its only way we grow. Dont try to grow too fast.

師父總是能比我們看到更多我們的缺點,我們就是這樣成長的。不要試著太快速的成長。

AnakinSkywalkerAttchment is forbidden. Possesion is forbidden. Compassion whoch I would define as unconditional love is central to a Jedis life.

不得愛戀;不得佔有。慈悲心,我定義為無私的愛,是絕地武士的中心思想。

AnakinSkywalkerFrom the movement I met, all those years ago, not a day has gone by when I havent thought of you.

從我見到妳的那一刻起,一直經過這麼多年,我沒有一天不思念妳。

You are in my very soul tormenting me.

妳在我的靈魂深處折磨著我。

The thought of not being with you, I can’t breathe.

只要一想到不能與妳在一起,我沒有辦法呼吸。

What can I do?

我該怎麼做?

I will do anything that ask.

只要妳說我一定照辦。

If you are suffering as much as I am , please , tell me.

如果妳和我受著一樣的折磨,我請求妳,告訴我。

AnakinSkywalkerI will be the most powerful jedi ever.

我將成為有史以來最強大的絕地武士。

Star War three

DookuTwice the pride, double the fall.

更加的驕傲,更加的失敗。

Master YodaPremonitionsPremonitions.

不祥之兆?不祥之兆!

Careful you must be when sensing the future.

當你感應到未來之事,一定要更小心。

The fear of loss is a path to the dark side. Death is a natural part of life. Rejoice for those around you who transform into the Force.

若對「失去」有所恐懼,將成為通往黑暗勢力的途徑。死亡不過是人生中自然的一部份,當身邊的人轉化成為原力,應當喜悅。

Mourn them, do not. Miss them, do not.

不需哀傷,毋需懸念。

Attachment leads to jealousy. The shadow of greed that is. Train yourself to let go of everything you fear to lose.

感情的牽絆將導致嫉妒,那是貪婪的前兆。你必須訓練自己,以至能平淡地接受你所恐懼失去事物的逝去。

PalpatineAll who gain power are afraid to lose it.

謀取權力的人總是害怕失去權力。

PadmeThey trust you with their lives.

他們是用生命在信任你。

PalpatineYouve been searching for a life greater then that of an ordinary jedi.

你在尋找比一般絕地武士更偉大的一生。

Obi-WanYour have allowed this dark lord to twist your mind until now you have become the very thing you swore to destroy.

你讓黑暗大帝扭曲了你的心智,所以你現在也變成曾經誓言要摧毀的對象。

AnakinDont make me kill you. If youre not with me, youre my enemy.

不要逼我動手殺你。如果你跟我不在同一邊,那麼你就是我的敵人。

Obi-WanYou were the chosen one. It was said that you would destroy the Sith, not join them. Bring the balance to the Force, not leave it in darkness.

你應該是「被選中的那位」!預言說你將會毀滅西斯,而不是加入他們!你應該讓原力回歸平衡,而不是讓它遺留在黑暗之中!


Master YodaIn a dark place we find ourselves, and a little more knowledge lights our way.

在黑暗的地方,我們發現了自己,更多的知識照亮了前方的道路。

Star War five

Master YodaTry notDo or do not, there is no try.

不能試試!做或不做,沒有試試這回事。



( 心情隨筆心情日記 )
回應 推薦文章 列印 加入我的文摘
上一篇 回創作列表 下一篇

引用
引用網址:https://classic-blog.udn.com/article/trackback.jsp?uid=windinsky&aid=1390800

 回應文章

Butterfly.J
等級:7
留言加入好友
很有同感...
2011/09/12 17:18

版主挑出來的臺詞果然都很經典!
對於這些臺詞我也非常印象深刻,而已喜歡
尤其是歐比王痛心地對著安納金喊著"你原本是被選上的"這段,看著我都非常非常的心疼,雖然說安納金是步入黑暗的但代表性角色,可是他的角色很掙扎,所以非常吸引人,我相當的喜歡!(他的臺詞也是很多很經典的呢XD)

PS:版主又中英文對照,真是太棒了!^ ^