網路城邦
上一篇 回創作列表 下一篇  字體:
著名基督徒女性參與「我也是(受害人)」話題 發聲被牧師和教會成員性侵害
2017/10/21 23:56:55瀏覽219|回應0|推薦0

著名基督徒女性參與「我也是(受害人)」話題 發聲被牧師和教會成員性侵害

2017年10月17日|04:43 PM
廣受歡迎的講員、作家貝絲·摩爾在喬治亞州亞特蘭大向參加熱忱大會的6萬多名學生講演。

著名的基督徒女性,如貝絲·摩爾(Beth Moore)和華凱怡(Kay Warren),加入成千上萬的女性使用#MeToo(我也是)這個標籤講述曾受到的性侵犯和性騷擾。

這場社交媒體運動上也揭露了大量施暴的牧師和教會成員。

女星艾麗莎·米蘭諾(Alyssa Milano)周日在推特發了一位朋友的建議:“若你曾受到性侵犯或性騷擾,請用‘我也是’來回復這條推文,我們也許可以讓人了解這個問題的嚴重性。”

該建議是在好萊塢的哈維·韋恩斯坦性醜聞揭露后發起的,這位大牌製作人收到長達數十年的性騷擾指控。

成千上萬的女性,以及名人和各界人士,分享了她們的故事,或者簡單地寫了“我也是”表示經歷過性虐待行為。

“在我25歲的時候,一名導師出於好意告訴我,人們無法處理好得知的性虐待,而且會使我的事工陷入困境。但沒有#我也是,”受歡迎的傳道人和基督徒作家貝絲·摩爾周天在推特寫道。

美南浸信會倫理與宗教自由委員會(Ethics & Religious Liberty Commission,簡稱ERLC)主席拉塞爾·摩爾(Russell Moore)回復了貝絲的推文:“感謝這並沒有發生,而且不管怎樣,你仍然大聲地說出性侵犯和虐待。”

加利福尼亞州森林湖馬鞍峰教會聯合創始人、華理克牧師的妻子華凱怡透露:“我還是小女孩的時候,一名戀童癖者騷擾我。我花了幾十年的時間才得到醫治。#我也是。”

在推特上分享的數千故事中,有許多是在教會的背景下發生的。

“我父親教會的助理牧師和我父親,他們都騷擾了我。一個在我六歲左右,一個在我16歲,我可能永遠都不會好了,”一名女子寫道。

“記憶跳出來——一名青年工作者(20歲或者30歲?),在教會睡衣聚會中,決定睡在我旁邊並共用我的枕頭。那時我13歲。”另一名女性寫道。

男人也分享了他們的經歷,用戶名為oddmanout在周一寫道:“#我也是。我是一名男性受害者,一名學校牧師和一名年長的學生在我12歲至16歲四年間性侵犯我。”

建立生命見證機構(Living Proof Ministries)的貝絲·摩爾決定通過建議受害者如何獲得幫助來擴大這一主題。

“#我們(#WeToo)都要發聲。我們長期對受到的欺凌保持沉默,我們要說出來,稱錯的為錯的。”

“#我們也堅定地站在一起。我們也幫助其他女孩站立。我們也可以說,'我理解。我相信你,’”這位傳道人在推文中繼續寫道。

“#我們也有尊嚴。我們也有勇氣。我們也可以獲得治愈。我們也有社區。我們也可以毫無羞恥。我們也可以看到改變,”她肯定到。

#MeToo: Beth Moore, Kay Warren Among Thousands Revealing Sex Abuse They Suffered

(Photo: Passion 2013 Conferences)Popular speaker and author Beth Moore gives a Bible study to 60,000 students about the significance and symbolism in the Lord's Supper at Passion 2013 in Atlanta, Georgia on Wednesday, January 9, 2013.

 

Notable women in Christian leadership positions, such as Beth Moore and Kay Warren, have joined the chorus of thousands of people revealing their stories of sexual assault and harassment under the #MeToo hashtag.

The online movement has been flooded with accounts of abusive pastors and church members.

Actress Alyssa Milano shared on Twitter on Sunday a suggestion from a friend: "If all the women who have been sexually harassed or assaulted wrote 'Me too.' as a status, we might give people a sense of the magnitude of the problem."

The suggestion comes in the wake of the Harvey Weinstein scandal in Hollywood, exposing decades of harassment and multiple allegations of rape aimed at the big-name producer.

Thousands of people, many women but also men, celebrities and people from all walks of life, have since shared their stories or simply used the #MeToo hashtag to indicate they have experienced sexually abusive behavior.

"A well meaning mentor told me at 25 that people couldn't handle hearing about sexual abuse and it would sink my ministry. It didn't. #MeToo," popular evangelist and Christian author Beth Moore tweeted on Sunday.

Pastor Jimmy Hinton Resigns From Church Protect, Organization That Fights Sexual Abuse in Churches

Billy Graham's Grandson on Horrors of Sex Abuse in Church: Abusers Prayed While Molesting

Men Allege Willow Creek Community Church Counselor Sexually Abused Them 300 Times

Catholic Church Says Sexual Abuse by Clergy Still Unresolved With 25 New Cases: Annual Report

Russell Moore, president of the Ethics & Religious Liberty Commission of the Southern Baptist Convention, wrote in response to her tweet: "Thankful that it didn't, and that you still speak out about sexual assault and abuse, no matter what."

Kay Warren, co-founder of Saddleback Church in Lake Forest, California, and wife of megachurch pastor Rick Warren, revealed: "A pedophile molested me when I was a little girl. It's taken decades to heal. #MeToo."

Among the thousands of other stories shared online, many were within a church context.

"The co-pastor of my dad's church and my father, they both molested me. One around 6 the other one around 16, I will probably never heal," wrote one woman.

"Memory that stands out — youth worker (20s/30s?), church sleepover, determined to sleep next to me and share my pillow. I was 13," another woman shared.

Men also shared their experiences, with a user by the name of oddmanout revealing on Monday: "#MeToo. I'm a male raped and sexually assaulted for four years between the ages of 12 and 16 by a school pastor and an older student. I get it."

Beth Moore, who founded Living Proof Ministries, decided to expand on the hashtag by suggesting how victims can get help.

"#WeToo have a voice. For all the times we were bullied into silence, we get to speak up and call wrong WRONG. #WeToo for fewer future," she wrote.

"#WeToo get to stand on solid ground and be counted. We too get to help other girls stand. We too get to say, 'I understand. I believe you,'" the evangelist's message continued.

"#WeToo have dignity. We too have courage. We too can heal. We too have community. We too can be unashamed. We too can see to change," she affirmed.

( 不分類不分類 )
列印 加入我的文摘
上一篇 回創作列表 下一篇

引用
引用網址:https://classic-blog.udn.com/article/trackback.jsp?uid=acewang3005&aid=108836425