網路城邦
上一篇 回創作列表 下一篇   字體:
SHAKESPEARE - SONNET 29
2009/10/15 11:49:42瀏覽1427|回應0|推薦1

SHAKESPEARE - SONNET 29

莎士比亞 -《十四行詩》第二十九首

譯者:Sophia L.

When, in disgrace with fortune and men's eyes,

受盡命運及他人眼光的羞辱

I all alone beweep my outcast state

我嗟嘆著被棄置的身世於孤獨

And trouble deaf heaven with my bootless cries

瀆了沉寂的神殿以我的無益之哭

And look upon myself and curse my fate,

檢視自身並對宿命大聲咒詛

Wishing me like to one more rich in hope,

盼自己同他人一般希望富足

Featured like him, like him with friends possess'd,

祈願自己如他,身旁友朋無數

Desiring this man's art and that man's scope,

渴望那人的廣博,這人的天賦

With what I most enjoy contented least;

當我趨向快樂卻越不知足

Yet in these thoughts myself almost despising,

幾乎在鄙視自我的思想裡陷入

Haply I think on thee, and then my state,

剎那間我想起了你,那當下的路途

Like to the lark at break of day arising

有如破曉在白晝之中穿梭飛舞

From sullen earth, sings hymns at heaven's gate;

照亮陰鬱大地,歌詠讚頌在天園之屋

For thy sweet love remember'd such wealth brings

因為你溫暖的愛使人不再匱乏虛無

That then I scorn to change my state with kings.

即使以王位來換我也不屑一顧

( 知識學習其他 )
回應 推薦文章 列印 加入我的文摘
上一篇 回創作列表 下一篇

引用
引用網址:https://classic-blog.udn.com/article/trackback.jsp?uid=yunju2420&aid=3407242