網路城邦
上一篇 回創作列表 下一篇   字體:
Cash Cash - Hero - feat. Christina Perri Lyric/中英歌詞/中文歌詞翻譯
2022/03/30 16:48:58瀏覽1916|回應0|推薦8

最近這首歌一直在我腦海裡盤旋,

大概是因為在感情上很有共鳴吧!(笑)

花了一點點時間把歌詞翻譯成中文,

其中也加入了很多個人心情演繹,

因此並非逐句按照原本句意翻譯唷!

  

無論認為翻的好或不好,

都歡迎大家一起來討論:)

  

[Verse 1]

I let my soul fall into you

I never thought Id fall right through

I fell for every word you said

You made me feel I needed you

And forced my heart to think its true

But I found Im powerless with you

 

我選擇讓我的靈魂傾心於你

我從未想過,我會這麼快的愛上你

我沉浸在每一句你對我說的甜言蜜語

是你,使我感覺非你不可

並且迷惑了我的心,相信這就是事實

但我發現在你面前,我充滿了無力感

 

[Chorus]

Now I dont need your wings to fly

No, I dont need a hand to hold in mine this time

You held me down, but I broke free

I found the love inside of me

Now I dont need a hero to survive

Cause I already saved my life

Cause I already saved my life

 

而現在不需要你給的羽翼,我就能飛翔

不,這一次我不再需要你緊握著我

你帶著我沉降,但我終於打破束縛

我找到存在於我心中的愛

現在我不再等待英雄來拯救,

因為我已救出了我自己

我已拯救了自己

   

[Verse 2]

I fell into your fantasy

But thats all our love will ever be

I lost hope in saving you and me

You think Im lost, falling apart

But your lies just made a stronger heart

My life is just about to start

 

我曾沉浸在你編織的美好童話中

但現在美麗童話已隨我們的愛一同消逝

我對於我們之間的愛已失去希望

你認為是我失去心智,並摧毀這段關係

但你知道嗎?你的謊言造就了更堅強的我

我的生命才正要開始

( 休閒生活音樂 )
回應 推薦文章 列印 加入我的文摘
上一篇 回創作列表 下一篇

引用
引用網址:https://classic-blog.udn.com/article/trackback.jsp?uid=think123&aid=172669432