網路城邦
上一篇 回創作列表 下一篇  字體:
好友相聚 Meeting With My Friend
2013/07/12 15:07:47瀏覽139|回應0|推薦2

昨天早上,禁食驗血; 完了之後,和將近一年不見的好朋友Cathy 一同去Coco’s 好好吃了一頓。

Cathy 是去年3月到9月之間、我在一家美國教會服事的一位長老; 六個月的相處,她和我成為整個教會裏最談得來的朋友。

因為耶穌。

昨天,我們今天談了好多好多,最後她說,神按照祂自己的形像造人,好讓人和祂有美好的關係、人和人之間也有美好的關係。

阿們!

PS. 昨天那位為我抽血的白人女子Laura 和我閒聊中、得知我是一個傳道人,她含淚要求我當即為她那位正在辦離婚手續的29歲女兒Sierra Brook 祈禱。 於是,化驗室裏,我和她一同向主呼求; 啊,恩慈憐憫的主啊,懇求您介入、保護這些年輕人免遭那惡者之傷害…..

午餐時,Cathy 認為,我為Laura 祈禱的這件事,乃是神的命定安排。

After a blood draw fasting this morning, I went to Coco’s restaurant with my friend Cathy for a good lunch.

Cathy is an elder at the church that I served last year from March to September.  In six months she and I became best friends within the whole church, because of Jesus.

We shared a lot yesterday and finally she said, “We are made in God’s image so that we can have a better relation with Him and better relation with each other.”

Amen!

PS. Yesterday morning when the lady who worked in the laboratory for blood drawing heard that I am a minister, she immediately asked me with tears to pray for her daughter who is in the process of filing a divorce.  I did and prayed our God of Sovereignty to intervene and protect these young people from the harm of the Evil One……

Cathy thought at our lunch time that the incidence of my praying for Laura and Sierra Brook was the Divine Appointment.

( 心情隨筆心靈 )
回應 推薦文章 列印 加入我的文摘
上一篇 回創作列表 下一篇

引用
引用網址:https://classic-blog.udn.com/article/trackback.jsp?uid=thedawnsailing&aid=7931726