網路城邦
上一篇 回創作列表 下一篇   字體:
JOKE: 是啊, 我每天好累啊! 這些年來我總怪是中年危机, 今天我突然發現
2006/06/26 22:06:54瀏覽360|回應0|推薦3

Enjoy !!!!!

=============================

Yes, I'm tired. For several years I've been blaming it on middle age, iron poor blood, lack of vitamins, air pollution, water pollution, saccharin, obesity, dieting and a dozen other maladies that make you wonder if life is really worth living. But now I find out, it ain't that!

是啊 , 我每天好累啊 . 這些年來我總怪是中年危机 , 血過濃 , 缺乏維生素 , 空氣汚染 , 水污染 , 飲食不均 , 及其它种种禍害 , 眞叫中年人紀懷疑人生的價值 .
今天我突然發現

I'm tired because I'm overworked. The population of this country is 24 million. Eighty-four million are retired.  That leaves 116 million to do the work.  There are 75 million in school, which leaves 41 million to do the work.  Of this total, there are 22 million employed by the government. 

我差點累幣了是因為我太努力工作, 這個二千四百八十多方人的國家, 八百四十方人退休了, 盛化一千六百來方人工作, 但其中七百五十方人就學中, 餘下八百一十多方人在工作, 當然, 這數字中尚有两百二十多方是公務員

That leaves 19 million to do the work.Four million are in the Armed Forces, which leaves 15 million to do the work.  Take from that total the 14,800,000 people who work for State and City

Government, and that leaves 200,200 to do the work.  There are 188,000 in hospitals, so that leaves 12,000 to do the work.

這麼一來只有一百九十多方人可用, 再減丟四十方大軍民間就只盛一百五十多方人力, 再扣悼一百四十八方多縣、市政府、省政府公務人員, 就僅餘下两方來人在工作.

Now, there are 11,988 people in prisons.  That leaves just two people to do the work:  you and me.

And you're sitting there reading this!  No wonder I'm tired!

目前台灣治安這麼差, 還有一方一千九百八十七人在服刑, 就盛三人再扣悼加趙建銘在看守所.

只盛下你跟我两人, 而你卻在這看笑話

我不過勞死才怪

 

 

 

 

( 心情隨筆男女話題 )
回應 推薦文章 列印 加入我的文摘
上一篇 回創作列表 下一篇

引用
引用網址:https://classic-blog.udn.com/article/trackback.jsp?uid=sweetheartyuan&aid=327642