網路城邦
上一篇 回創作列表 下一篇   字體:
Within Temptation - Fire And Ice
2014/08/04 01:03:43瀏覽895|回應1|推薦23

當愛已不復在,所有過的曾經全是謊言......

但我還是要去追尋,雖然前方滿是荊棘,穿過後鮮血染紅遍野,
縱使如火的愛戀會讓謊言湮滅,依然勇敢去追尋......
只有追尋過才能擁有真愛!

Every word you're saying is a lie
你所說的每句話都是謊言
Run away my dear
But every sign will say your heart is dead
親愛的你已經離去,
但每個訊息都說你的心已經死去

Bury all the memories
Cover them with dirt
埋葬所有的回憶以泥土掩蓋它們
Where's the love we once had
Our destiny's unsure
我們曾經擁有的愛去哪裡了?
我們的命運並不確定

Why can't you see what we had
Let the fire burn the ice
為什麼你不能看見我們曾經擁有的愛
那些愛火讓冰也燃燒起來

Where's the love we once had
Is it all a lie
我們曾經擁有的愛去哪裡了
這一切都是謊言嗎?
And I still wonder
Why heaven has died
我仍在疑問 為什麼天堂已經不在

The skies are all falling
I'm breathing but why
而天空正在墜落 為什麼我仍在呼吸
In silence I hold on
To you and I
我只擁有這一片沉寂 緊抱著你和我的回憶


Closer to insanity
Buries me alive
越發的瘋狂將我活生生的埋葬

Where's the life we once had
It cannot be denied
那些我們曾經共同的生活 這些你都不能否認
Why can't you see what we had
Let the fire burn the ice
為什麼你就不能看見我們曾經擁有的
那些愛火讓冰也燃燒起來
Where's the love we once had
Is it all a lie
我們曾經擁有的愛去哪裡了
這一切都是謊言嗎?

And I still wonder
Why heaven has died
我仍在疑問 為什麼天堂已經不在
The skies are all falling
I'm breathing but why
而天空正在墜落 為什麼我仍在呼吸
In silence I hold on
To you and I
我只擁有這一片沉寂 緊抱著你和我的回憶


You run away
You hide away
你逃離了 你躲藏了
To the other side of the universe
去到宇宙的另一方
Where you're safe from all that hunts you down
那個你能安全 遠離會傷害你事物的地方

But the world has gone
Where you belong
And it feels to late so you're moving on
但那個你曾經擁有的世界已不復在
而今已經太遲了 你繼續前進
Can you find your way back home
你能夠找到回家的路嗎?

And I still wonder
Why heaven has died
我仍在疑問 為什麼天堂已經不在

The skies are all falling
I'm breathing but why

而天空正在墜落 為什麼我仍在呼吸
In silence I hold on
To you and I
 
我只擁有這一片沉寂 緊抱著你和我


Every word you're saying is a lie
你所說的每句話都是謊言

( 休閒生活音樂 )
回應 推薦文章 列印 加入我的文摘
上一篇 回創作列表 下一篇

引用
引用網址:https://classic-blog.udn.com/article/trackback.jsp?uid=joanneht&aid=15729106

 回應文章

阿北
等級:8
留言加入好友
2014/08/08 11:13

但是, 愛情不是人生的一切, 也不人存在的目的 ...
有緣, 那就談場轟轟烈烈的戀愛 ...
無緣, [ 日子還是要過 ] .....


1/2(joanneht) 於 2014-08-10 00:18 回覆:

是的,愛情並非人生的全部,

但愛情是讓自己的生命能在它懷抱中成長的養分~~

渴望愛情是每個有愛的人的期盼。

所以,如您所言:有緣,就談一場轟轟烈烈的愛情;

無緣呢?當要祝福那無緣之人,找到屬於他的愛情!