網路城邦
上一篇 回創作列表 下一篇  字體:
簡單的人
2010/09/10 10:46:53瀏覽236|回應0|推薦0
這首歌聽起來讓我有不少感觸,雖然我並沒有當過一個爸爸

但是總有一天父母會被奉神感召到上頭去

不過確實有人在上面看我了,豈止有天父?

lyrics
歌詞

Mama told me when I was young
媽媽告訴我,當我還年輕
Come sit beside me, my only son
來坐在我身邊,我唯一的兒子
And listen closely to what I say.
並仔細聽我說什麼。
And if you do this
且如果你這樣做
It will help you some sunny day.
一些陽光燦爛的日子它將幫助你
Take your time... Don't live too fast,
保持你的時間 ...不要生活得太快,
Troubles will come and they will pass.
麻煩會來,會錯過他們。
Go find a woman and you'll find love,
去找一個女人,你會發現愛,
And don't forget son,
而且不要忘記兒子
There is someone up above.
有一個人在
上面了。

(Chorus)(副歌)
And be a simple kind of man.
而且是一個簡單的那種人。
Be something you love and understand.
是你喜歡的事情且了解。
Be a simple kind of man.
做一個簡單的那種人。
Won't you do this for me son,
會不會這樣做為我的兒子,
If you can?
如果你能?

Forget your lust for the rich man's gold
忘記你的慾望給富人的黃金
All that you need is in your soul,
所有你需要的是在你的靈魂,
And you can do this if you try.
而你能夠做到這一點,如果你嘗試。
All that I want for you my son,
一切,我想我對你的兒子,
Is to be satisfied.
要滿意。

(Chorus)(副歌)

Boy, don't you worry... you'll find yourself.
伙計,你不要擔心 ...你會發現自己。
Follow you heart and nothing else.
跟隨你的心,沒有別的。
And you can do this if you try.
而你能夠做到這一點,如果你嘗試。
All I want for you my son,
我只想為你我的兒子,
Is to be satisfied.
要滿意。

(Chorus)
(副歌)

( 休閒生活音樂 )
回應 推薦文章 列印 加入我的文摘
上一篇 回創作列表 下一篇

引用
引用網址:https://classic-blog.udn.com/article/trackback.jsp?uid=fy756133&aid=4399839