網路城邦
上一篇 回創作列表 下一篇   字體:
狗狗 - 戴西的真相
2009/08/27 16:57:36瀏覽795|回應1|推薦18
 Daisy 雛菊- 狗狗戴西的真相  義大利hound和吉娃娃混種
*****************************************************

 好了,在過去的幾個星期內 我試圖在Craigslist上擺脫我的狗已達6次之多了
。我試著講述這件讓我心碎的痛苦故事和我有多麼地愛她,這隻多可愛的小狗,她是如何被我拯救的一切種種。
我跟我2歲的女兒的解釋是說: 我們家不需要養兩隻狗,兩隻真的太多了,以及我的家人和我需要的是如何簡化我們的生活, 因為我們住在一個公寓,生活是艱難的- 好傷心。
這所有一切,幾乎是真的,而且我試圖在我過去的刊登都是一直陳述著有多美好的句子,並且我沒洩露出秘密來。 我也沒辦法,因為如果大多數人若知道了什麼才是這條狗的真實的故事,他們將不會接受這個小怪物

就像我說的,一切以上所陳述的大部分是真的事實 但那些我有多麼愛她的部分是除外,我根本就不愛。我恨死她了。雖然有許多人見到她時發現她很可愛,而事實上是,這條狗是有超嚴重的問題

在試圖刊登了一些有關這隻狗有多好的廣告,而好讓我自己擺脫她之後,現在我也只有將選擇殘酷地誠實,並希望從一些反常的人那裡, 好讓他們發現這是一個吸引人的選擇,以自己來照顧一隻吃大便傾倒垃圾彈出藥丸(字面意思是一整瓶處方止痛藥),失禮的一點也沒有訓練的經常擋路的暴力邊緣的總是陰沉的很少愉快的吃的和乞討的機器

下面,我編制了一份清單,不過是戴西平常會定期地所做的事情,這真正使她變成我所擁有過最糟糕的狗。我本來可以列出細節來,但她是不值得我花時間的

戴西是最糟糕的狗,部分是因為她:

1。吃大便- 嬰兒(如尿布的),雞,人,貓,狗等任何大便

2。撿大便- 像她帶進屋子來,如尿布,最終是在我們的床上被她撕毀成碎片,

3。吃垃圾- 任何垃圾筒內的垃圾,只要是在她能觸摸到的範圍內將被翻倒和摧毀

4。打開冰箱-我必須用一個魔術氈帶扣上,否則我一離開不到30秒鐘後,她將敞開大門,吃完一切食物
5。這意味著-簡單地說,對她來說 人類是沒有用的東西,當然啦,除非我們手上有食物

6。不會死- 被一輛卡車輾過,花了我美金2,500元和8個星期的密集加護後竟然奇蹟生還,在我的前面被一輛別克車撞上和滾了7圈之後,然後站起身來,跑回我的車內,非常高興地跳上座位,鎮靜得很,一點也沒有受傷

7。滾躺在死動物- 海豹是她最喜歡的,但似乎那些死亡且腐爛蚯蚓也是她緊跟著的第二位,
8。不斷,不斷,不斷地乞求- 我不知道要寫多少個不斷的字,來足以有效地表達她乞討的次數

9。咆哮,常假裝威脅要攻擊- 可能由於她的小尺寸和經常恐懼被捏扁的心態,幸好她的牙齒都比較鈍,也很少攻擊,沒啥危險性

10。從不服從命令-  絕不會聽 坐下停下,或是 (除非你有食物,但希望由現在開始是明確的

11。挑起她無法完成的打架- 這反倒提高了我們的另一隻公狗受到的危險,他會出去保護她,有一次跟貓,臭鼬(是兩次)或任何其他她所遇到的動物

12。有嚴重的腸胃問題- 主要是與她不斷乞討,吃垃圾,廢料和大便有關連

13。常常受傷- 除了上述重大問題需要手術和長期的醫療照顧(已花了6千 - 9千元至今),一個持續的事情就是也有一條壞腿,獸醫說目前並不需要加以解決的,

我想我是為何要停滯在這倒楣13號,我真是不幸一直有這隻狗在我的生命??  這些只是一小部分重點我可以想出來的。還有更多,我可以列出,但我餓了,我現在需要煎我的牛排。這是一個她不會享有任何的一部分的牛排,我向你保證這一點。

這就是雛菊的真相。我恨她的膽小。在過去的幾天, 她把我帶進了地獄裡。尤其是我現在的決定點,如果到了週一我還未找到她下一個良好的家庭,我將把她送至收容所去,並留下了相當大的捐贈,來彌補他們不得不承受收容她之後將要面臨的痛苦。

雖然我很討厭這隻狗,但我還是非常喜歡動物,不希望她受到傷害。我的2歲女兒也非常愛她。我不能正視女兒的眼睛,如果我不為這一腐壞的可憐蟲找到好的家庭。我所知道的,至少要照顧她,使她舒適。這就是為什麼收容所是我最後的選擇。

不過你可以成為戴西的英雄。挽救她的生命,我知道我在許多方面處理是有過錯。我知道這是一個生命,她不快樂,我的家人和我當然因為她而不是快樂的。我知道當所有這些年之前,我不應該從那個Filmore好動物救援所收養她。我應該送她去服從學校,早就應該要,可能要,將要,哦我的遺憾!噓嚎。

無論如何,英雄们 !  就像在邁克傑克遜的歌:試著改變,我說你敢嗎?

如果你不能領養她,可不可以幫我找到一個願意領養她的可憐的笨蛋

Email 我,我會盡快給您回應。

圖片如下。她身高約13磅和9歲。狗繩牽著散步-至少她的這點是一直做得很好。

加州 聖塔芭芭拉

The Truth about Daisy - ItalGreyhound/Chihuahua Mix 4 a Good Home
**************************************************************

Okay, so I have tried to get rid of my dog like six times on craigslist
over the past few weeks. I tried telling this story of woe about this
adorable little dog and how I love her so much and how she was a rescue and all that. I explained that now with a 2 year old daughter it is just too much to have two dogs and how my family and I need to simplify cause we live in a condo and life is hard -- so sad. All of this is
pretty much true and I tried to make the language in my past postings
as well without spilling the beans about what the real story is with
this dog because if most people knew, there is no way they would take
this little freak.
Like I said, everything described above is for the most part true
except for the part about me loving her so much; I don't. I hate her.
And while many who meet her find her very adorable, the truth is, this
dog is seriously problematic.
So after having tried to post something nice about this dog in my
attempt to rid myself of her, I am now going to just be brutally honest
and hope that there is some freak out there who will find it an
appealing prospect to own and care for a poo eating, garbage toppling,
pill popping (literally a whole bottle of prescription pain killers),
disrespectful, not trained at all, constantly under-foot, marginally
violent, always surly, rarely happy, eating and begging machine.
Below I have compiled a list which is only but a sampling of the things
Daisy does regularly that makes her truly the worst dog I have ever
owned. I would go into detail, but she is not worth the time.
Daisy is the worst dog in part because she:
1. Eats poo -- baby (as in diaper -- see below), chicken, human, cat, dog, etc.
2. Drags poo -- as in she brings it inside, such as the diapers that used to end up shredded to pieces on our bed
3. Eats garbage -- Any trash can and its contents left in her reach will be toppled and destroyed
4. Opens the refrigerator -- I have to have a velcro strap on it to
keep her out otherwise she will open the door less than 30 seconds
after I leave and eat everything in it
5. Is mean -- Simply put, she has no use for people, unless of course they have food
6. Will not die -- run over by a truck, $2,500 and 8 weeks of
intensive recovery, run over by a buick and rolled 7 times right in
front of me then got up and ran to my car and hopped in the seat happy as a clam and no injuries
7. Rolls in dead animals -- Seals are her favorite it seems, but dead rotten earthworms are a close second place for her
8. Constantly, constantly, constantly begs -- I cannot write the word constantly enough to adequately make the point
9. Growls, threatens to attack and at times does -- Mainly tied to her small size and constant fear of being squashed, thankfully her
teeth are dull as posts and her bite, which is rare, is harmless
10. Not at all obedient -- Will not sit, stay, or come (unless food is involved, but that is hopefully clear by now)
11. Picks fights she cannot finish -- This then puts our other dog
at risk cause he goes out to protect her when she has conered a cat,
skunk (yes twice) or whatever else she comes across
12. Has serious gastrointestinal issues -- Primarily related to her constant begging and eating of garbage, scraps and poo
13. Injures self often -- In addition to the major issues mentioned
above requiring surgery and extended medical care ($6-9K so far) she
also has a bad leg which is just an ongoing thing that does not need to
be addressed the vet says
I thought it fitting to stop at 13 given how unlucky I have been to
have this dog in my life. These are just a few of the key flaws I could
come up with off the top of my head. There are many more which I could
list, but I am hungry and I need to cook my steak now. It is a steak
that she will have no part of, I promise you this.
So there it is. The truth about Daisy. I hate her guts. She has put
me through hell in the past couple days especially and I am now at the
point to where if I cannot find her a good home by Monday, I am taking
her sorry fat ass to the pound and leaving her with a sizeable donation
to cover the pain and suffering that they will have to endure by
accepting her.
While I do very much hate this dog, I do love animals and don't
want her to suffer. My daughter who is only 2 also loves her very much
and I could not look her in the eye if I did not do a good job of
finding this rotten wretch a home that I knew was going to at least
care for her and make her comfortable. This is why the pound is my last option.
You however, can be Daisy's hero. Save her from the life which I
know I am in many ways at fault for creating. I know it is a life where
she is not happy and my family and I certainly are not happier becuase
of her. I know I should not have adopted her from that nice animal
rescue in Filmore all those years ago. I should have put her in
obedience school; should have, could have, would have, oh the regrets! boo hoo.
Be that hero, in the words of Michael Jackson: Make that change. I dare you.

If you can't take her, help me find some poor sap that will.
Email me and I will get back to you.
Pics are below. She is about 13 pounds and 9 years old. Walks okay on a leash -- at least she's got that going for her.
  • Location: Santa Barbara
  • From: Craigslist
  • 翻譯:一隻幸災樂禍的狗

( 心情隨筆雜記 )
回應 推薦文章 列印 加入我的文摘
上一篇 回創作列表 下一篇

引用
引用網址:https://classic-blog.udn.com/article/trackback.jsp?uid=freetoair&aid=3254544

 回應文章

天路(今日當如何)
等級:8
留言加入好友
牠不是狗
2010/01/31 15:35
是批著狗皮的~災難 !
東寫西讀(freetoair) 於 2010-02-01 00:08 回覆:
這笑話是看一個手足無措的Owner 的 funny List.
問題狗的根源 是那有問題的主人
誠如胡大人曾說過的 沒常識 也得看看電視
她應該看看電視 Dog Whisperer
http://www.cesarsway.com/