網路城邦
上一篇 回創作列表 下一篇  字體:
《電影音樂》愛是您愛是我-Here with me / 蒂朵
2008/06/17 12:04:13瀏覽3519|回應0|推薦9

Here With Me / Dido 蒂朵


I didn't hear you leave, I wonder how am I still here,

我沒聽見您離開     我想知道怎麼我仍在這裡

I don't want to move a thing, it might change my memory

我不想要改變這件事情     它也許改變我的記憶

Oh I am what I am, I'll do what I want, but I can't hide

我就是我,為心所欲,但我無法隱藏

I won't go, I won't sleep, I can't breathe,

我不想離去,無法入睡,我不能呼吸

until you're resting here with me

直到你跟我在一起

I won't leave, I can't hide, I cannot be,

我不想離去,無法隱藏

until you're resting here with me

直到你跟我在一起

I don't want to call my friends,

我說不出話〈我不要想要告訴我的朋友〉,無法入睡

they might wake me from this dream

他們也許想要把我從這個夢想叫醒

And I can't leave this bed,

我無法留下這張床

risk forgetting all that's been

冒險忘記所有是我的

Oh I am what I am, I'll do what I want but I can't hide

我就是我,為心所欲,但我無法隱藏

I won't go, I won't sleep, I can't breathe

我不想離去,無法入睡,我不能呼吸

until you're resting here with me

直到你跟我在一起

I won't leave, I can't hide, I cannot be,

我不想離去,無法隱藏

until you're resting here with me.

直到你跟我在一起

-----------------------------------------------------

        

Here With Me出自 Dido 的專輯 No Angel,並且是電影《愛是您愛是我》中的一段故事插曲,在馬克拍的結婚影帶被茱麗葉發現時所放的音樂,令人尷尬的情境搭上Dido 溫柔的嗓音,帶領電影的高潮時刻,是一首相當動人的情歌。

延伸閱讀---

最有感覺的一場戲    http://blog.udn.com/dream11124/1422618

( 休閒生活音樂 )
回應 推薦文章 列印 加入我的文摘
上一篇 回創作列表 下一篇

引用
引用網址:https://classic-blog.udn.com/article/trackback.jsp?uid=dream11124&aid=1959107