網路城邦
上一篇 回創作列表 下一篇   字體:
《電影音樂》黑魔女:沉睡魔咒 - Once upon a dream / 拉娜德芮
2014/09/15 09:45:49瀏覽1014|回應0|推薦3

Lana Del Rey - Once Upon A Dream

Once upon a dream / 拉娜德芮

I know you
我認識你
I walked with you once upon a dream
我曾與你在夢中漫步
I know you
我認識你
The gleam in your eyes is so familiar a gleam
你眼裡閃爍的光芒是如此的熟悉
I know its true
我相信這是真的
That visions are seldom all they seem
這幻影他們很少見

But if I know you
但當我認識你
I know what youll do
我知道你將做什麼
Youll love me at once
你將再愛我一次
The way you did once upon a dream
像你曾經在夢中做過的一樣

Once upon a time,
很久很久以前
I dreamed we'd be together...
我夢想著我們將會在一起
In love forever.
永浴愛河
Once upon a night,
在某個夜晚裡
I was wishing for a never...
我許願我倆的愛情
A never ending.
將不會止息
Once upon a time, once upon a night,
很久很久以前 某一個夜晚
Once upon a wish, once upon a dream...
某一個願望 某一個夢想

I know you
我認識你
I danced with you once upon a night
我曾在夢中與你共舞
There we were
我們在那裏
Wishing this dance will last forever all time
希望這舞永不止息
I hope its true,
我希望這是真的
this vision is more than what it seems
這幻景是真的
Cause if dreams come true
因為如果是真的
I know What well do
我知道我們將
Well dance once again
我們將再共舞一次
The way we did then Once Upon a dream
就像我們曾在夢裡做過的一樣

Once upon a time,
很久很久以前
I dreamed we'd be together...
我夢想著我們將會在一起
In love forever.
永浴愛河
Once upon a night,
在某個夜晚裡
I was wishing for a never...
我許願我倆的愛情
A never ending.
將不會止息
Once upon a time, once upon a night,
很久很久以前 某一個夜晚
Once upon a wish, once upon a dream...
某一個願望 某一個夢想

Yeah, yeah, yeah, yeeeah!

Once upon a night
某一個夜晚
I was wishing for a never...
我許願我倆的愛情
A never ending.
將不會止息
Once upon a time, once upon a night,
很久很久以前 某一個夜晚
Once upon a wish, once upon a love...
某一個願望 某一段愛情


歌詞摘自:

https://tw.knowledge.yahoo.com/question/question;_ylt=A8tUwYzMQhZUFCUA1SJr1gt.;_ylu=X3oDMTE0NnVpZ2MyBHNlYwNzcgRwb3MDNARjb2xvA3R3MQR2dGlkA1ZJUFRXODJfMQ--?qid=1609110500122

電影《黑魔女:沉睡魔咒 Maleficent》~沒有真愛之吻,所以這是惡毒咒語的解藥,但是只有一面之緣的王子,真的是真愛嗎?雷同《冰雪情緣》探討的主題,但本片重點著墨於黑魔女梅菲瑟的心理變化,一時的恨意所下的惡咒,其實是情有可原,而她本質的良善,最終會在與公主相處的時光裡,慢慢磨掉心中的恨,只想要解除魔咒,挽回公主的性命。人性的複雜性就在這部顛覆童話的故事裡,讓人體會到不是只有善與惡之別,而是一時的情緒所造成的結果,往往可能造成無法挽救的局面。真愛不是只有愛情,它應該是更廣義的定義。

延伸閱讀︰

《電影音樂》大亨小傳 - Young and Beautiful / 拉娜德芮 

http://blog.udn.com/dream11124/7632734

( 休閒生活音樂 )
回應 推薦文章 列印 加入我的文摘
上一篇 回創作列表 下一篇

引用
引用網址:https://classic-blog.udn.com/article/trackback.jsp?uid=dream11124&aid=17237995