網路城邦
上一篇 回創作列表 下一篇   字體:
有的沒的 (10) : 慢郎中遇到急驚風
2011/04/02 01:13:33瀏覽821|回應7|推薦84
















影音欣賞建議連結:
周華健 - 明天我要嫁給你
https://www.youtube.com/watch?v=Sf7TZLKjraI

 










( 興趣嗜好攝影寫真 )
回應 推薦文章 列印 加入我的文摘
上一篇 回創作列表 下一篇

引用
引用網址:https://classic-blog.udn.com/article/trackback.jsp?uid=daidihu&aid=5044764

 回應文章

牛仔3號
等級:8
留言加入好友
好說
2011/04/24 10:21

看熟悉的油桶郵桶竟然被妳這樣詮釋

下回投平信可能要防著急驚風(紅桶)來咬一口搶生意呢!

d.d. (daidihu) 於 2011-04-24 20:08 回覆:
哈哈,這裏的急驚風早咬住慢郎中不放了!平常的油桶郵筒至少還各自獨占一蓆之地,不是嗎?

也可
等級:8
留言加入好友
披嫁紗前一晚若是如此心情....
2011/04/07 23:26

有時候  郵筒佇立在何處也是一種風景~

這畫面+這曲 = 還真是有的沒的......

d.d. (daidihu) 於 2011-04-08 01:04 回覆:
哈哈

有的是滿街的郵筒,沒的是想嫁真值得嫁的適當人選!
有的是自成的風景,沒的是懂得聆聽另類心聲的知音!
有的是詐婚的陰謀,沒的是小心翼翼謹慎三思的自覺!


哈哈,嫁紗最好還是在櫥窗外欣賞隨便看看就好了哦!

阿ming
等級:8
留言加入好友
沒差
2011/04/05 22:03
現在大家都喜歡用限時信寄出,反而與普通信沒有甚麼差別。

要嘛大家都快,要嘛大家都慢, 急驚風碰到的都是慢郎中。。

他們是連體嬰啦!

d.d. (daidihu) 於 2011-04-05 22:24 回覆:
哈哈,原來如此!

多年前,我就聽說過有一本德文小說
[Die Entdeckung der Langsamkeit](意譯:重新發掘慢的藝術),好像就是在批判當今世界的步調過於快速的運轉所造成的種種精神上的損失。我沒看過,內容是我猜測的。

既然如此,那連體嬰應該改名為
[限時快件(綠色)+ 超速快件(紅色)]了哦!

通霄客
等級:8
留言加入好友
Dr and Ph D
2011/04/05 10:28
In the U.S., a person with a Ph D degree can be called Dr. - doctorate - doctor of philosophy; this is the reason I call you Dr., hope you don't mind; if you do, I will stop calling you Dr.
d.d. (daidihu) 於 2011-04-05 19:26 回覆:

No wonder that medical doctors here in Germany sometimes have not only one Dr. title but 2 Dr. like Dr. Dr. Schwarz for example. Some medical doctors in Germany don't have Ph D degree and would still be called Doctor  instead of "Arzt"(醫生)...and this is maybe the irritating case in using titles of Doctor.

I could assure you that I have no Ph D degree. What I got some years ago after my second study in the Academy of Fine Art Munich is a special range/degree called "master student degree" which is equaled to 博士 according to Taiwan's education system. But this does not mean that I could bear the title of "Ph D" automatically...it's an embarassing situation, as I am definitely far from 博學之士...


通霄客
等級:8
留言加入好友
The postal service
2011/04/03 21:33

Dear Dr. Blog Monologue,

Believe it or not, last year when I was in Germany, I heard that the postal service will be phased out entirely in Germany. It will be interesting to see how a country can function without postal service. If this is true, then postal service is another victim of the Internet.

TXK

d.d. (daidihu) 於 2011-04-04 03:41 回覆:

It may be really true and soon that there won't be any post office anymore in Germany. People already can send different sizes of packages in the off office time by themselves, through kind of "selfservice mashines" which are located near post offices. Internet and online-service indeed play a very important role of our life...this is one of the rare modern techniques I personally appreciate a lot.

Btw, why do you keep calling me Dr.??? Haha...I wish I were one though!


暱稱者無
等級:8
留言加入好友
可任選
2011/04/02 13:43

但又何必急呢

限時的事非本地一向風格

一定要寄的話

還是給兩個不同選擇

皮皮提供一杯玫瑰紅一杯香檳金任君選擇

d.d. (daidihu) 於 2011-04-02 18:47 回覆:
哈哈。。。慢郎中遇到了急驚風,哪還有得選???只能選紅的說!那杯金色的。。。請別讓她知道那是你私藏的“小三”哦!

偷偷告訴皮皮啦。。。限時不是錯,錯的是歲月不饒人,如果連限時信都太慢的話,就要選宅急便了說。。。  

d.d.
等級:8
留言加入好友
周華健: 明天我要嫁給你
2011/04/02 01:08
詞 曲/周華健 編/JOHN LEE
專輯/周華健《小天堂》
編輯/酷狗

秒針分針滴答滴答在心中
我的眼光閃爍閃爍好空洞
我的心跳撲通撲通地陣陣悸動
我問自己要你愛你有多濃
我要和你雙宿雙飛多衝動
我的內心忽上忽下地陣陣悸動
明天我要嫁給你啦 明天我要嫁給你啦
要不是每天的交通 煩擾著我所有的夢
明天我要嫁給你啦 明天我要嫁給你啦
要不是你問我 要不是你勸我
要不是適當的時候 你讓我心動

要不是停電的一夜 才發現我寂寞空洞

明天我要嫁給你啦 明天終于嫁給你啦
可是我就在這時候 害怕惶恐