網路城邦
上一篇 回創作列表 下一篇   字體:
愛的最高處就是犧牲
2009/10/23 10:46:41瀏覽815|回應0|推薦5

今天晨更, 耶穌透過啟示者告訴我們

愛的最高處就是犧牲, 即使是最痛苦的死法也願意

這首歌每次聽都會想到耶穌當時所受的痛苦

然而, 必須更體會的是, 耶穌並不是只有為當時有看到他被掛上十字架的人而死

耶穌也是為了現在看到這篇文章的每一位而死

如果你還不認識這因為很愛你而願意為你犧牲的一位

希望你能試著感受看看到底是怎樣的愛, 才能承受這樣的痛苦

如果你願意嘗試認識這一位, 歡迎留言與我聯絡或是請有上教會的朋友帶你一起去

認識這一位能改變你一生的耶穌吧!!!

We rode into town the other day

Just me and my Daddy

那一天,我和爸爸騎馬進入城裡

He said I'd finally reached that age

And I could ride next to him on a horse

他說我長大了可以在他旁邊自己騎一匹馬了

That of course was not quite as wide

當然啦那是一隻小馬兒

We heard a crowd of people shouting

我們聽見一群人在喊叫著

And so we stopped to find out why

所以我們便停下看看發生了什麼事

And there was that man

那裡站著一個人

That my dad said he loved

我爹地曾經說他很敬愛他

But today there was fear in his eyes

但是我發現他今天的眼神裡藏著害怕

So I said "Daddy, why are they screaming

所以我問"爸爸,為什麼他們尖笑呢

Why are the faces of some of them beaming?

為什麼他們當中某些人的臉上浮著嘲笑的眼神

Why is He dressed in that bright purple robe?

為什麼他身上穿著亮紫色的袍子

I'll bet that crown hurts Him more than He shows

我敢打賭那王冠帶給他的疼痛遠超過他所表現出來的樣子

Daddy, please can't you do something?

爸爸求求你,你不能為他做點什麼嗎

He looks as though He's gonna cry

他看起似乎快要哭了

You said he was stronger than all of those guys

你說過的他比那些人都要強壯許多的

Daddy, please tell me why

爸爸,請你告訴我為什麼

Why does everyone want him to die?"

為什麼每一個人都要祂死?"

Later that day the sky grew cloudy

後來天空開始佈滿烏雲

And Daddy said I should go inside

爸爸要我進到裡面去

Somehow he knew things would get stormy

似乎他知道事情會變的更嚴重

Boy was he right

他猜對了

But I could not keep from wondering

但我不禁猜想

If there was something he had to hide

是不是還有一些事他想隱藏

So after he left I had to find out

所以他離開後我決定要去看看

I was not afraid of getting lost

我並不害怕走丟

So I followed the crowds

我跟隨著大家

To a hill where I knew men had been killed

來到一個我知道有許多人被殺的小山丘

And I heard a voice come from the cross

我聽到從十字架上傳來一個聲音

And it said, "Father, why are they screaming?

他說: 父親,為什麼他們都在尖笑呢

Why are the faces of some of them beaming?

為什麼他們當中某些人的臉上浮著嘲笑的眼神

Why are they casting their lots for My robe?

為什麼他們拈鬪分我的袍子

This crown of thorns hurts Me more than it shows

這荊棘的冠冕刺的我好痛,遠比它看起來更甚

Father, please can't You do something?

父親你不能做什麼嗎

I know that You must hear My cry

我知道你一定聽見我的哭聲了

I thought I could handle the cross of this size

我以為我能應付這十字架的

Father, remind Me why

Why does everyone want Me to die?

父親請提醒我為什麼

為什麼每一個人都要我死?

When will I understand why?

何時我才能了解為什麼

"My precious Son, I hear them screaming

"我親愛的兒子,我聽見他們的尖笑聲

I'm watching the face of the enemy beaming

我也看見敵人那放聲嘲笑的臉孔

But soon I will clothe You in robes of My own

但不久我將為你換上我自己的袍子

Jesus, this hurts Me much more than You know

耶穌你所受的一切,我更為心痛

But this dark hour I must do nothing

但在這黑暗的時刻,我必須不做任何事

Though I've heard Your unbearable cry

雖然我聽見你無助的哭聲

The power in Your blood destroys all of the lies

在你血液裡所擁有的能力能擊碎所有的謊言

Soon You'll see past their unmerciful eyes

不久你將能輕看那些殘酷的眼神

Look there below, see the child

Trembling by her father's side

看看在下面

那個躲在他父親旁邊顫抖啜泣著的小女孩

Now I can tell You why

現在我可以告訴你為什麼

She is why You must die"

她就是你為什麼必須死的原因"

 

( 心情隨筆心靈 )
回應 推薦文章 列印 加入我的文摘
上一篇 回創作列表 下一篇

引用
引用網址:https://classic-blog.udn.com/article/trackback.jsp?uid=JRCU&aid=3429784