網路城邦
上一篇 回創作列表 下一篇   字體:
有中文字幕的老媽之歌
2009/12/24 20:23:43瀏覽970|回應6|推薦0
老媽之歌
*
這首歌的演唱者像是不用換氣也不會斷氣似的.........超猛!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
外型真的像個傳統老媽
歌詞更是勁爆+經典
尤其是最後那句
"不用問什麼原因... 只因為我說了算.... 只因為我是你媽....."
真是道盡所有為人子的心思ㄚ
我看這首歌
覺得它好像在取笑我
因為我每天每天都降子對兒子連珠炮的下一堆指令  ㄎㄎ
兒子超愛這首
還要我燒成光碟給他當床前音樂
***

The Mom Song

老媽之歌

Get up now

馬上起床 

Get up now

馬上起床 

Get up out of bed

馬上給我滾下床

Wash your face

去洗把臉

Brush your teeth

刷刷牙

Comb your sleepyhead

梳梳你那頭亂七八糟髮

Here's your clothes and your shoes

~! 你的衣服還有鞋子

Hear the words I said

我說了算

Get up now! Get up and make your bed

馬上起床把床鋪整一整

Are you hot? Are you cold?

會熱嗎? 會冷嗎?

Are you wearing that?

你確定要穿那個出門?

Where's your books and your lunch and your homework at?

書咧? 午餐咧? 作業咧? 到底放到哪裡去?

Grab your coat and gloves and your scarf and hat

記得帶外套,手套,圍巾和帽子!

Don't forget! You gotta feed the cat

不要忘記!餵貓喔!

Eat your breakfast,

乖,吃早餐喔,

the experts tell us it's the most important meal of all

專家說早餐是一天最重要的一餐喔!

Take your vitamins so you will grow up one day to be big and tall

來,吞維他命,這樣你才會長得又高又壯喔!

Please remember the orthodontist will be seeing you at 3 today

記得今天下午三點要去看牙醫喔!

Don't forget your piano lesson is this afternoon so you must play

不要忘記今天下午鋼琴課,回來要彈給我聽喔!

Don't shovel

不要玩你的飯 (用湯匙鏟推食物)

Chew slowly

吃慢點 (慢慢嚼)

But hurry

但要快喔

The bus is here

校車來了

Be careful

路上小心

Come back here

回來!回來! (老媽子又覺得哪裡不妥)

Did you wash behind your ears?

你耳朵後面有洗嗎?

Play outside, don't play rough, will you just play fair?

出去玩,不要玩太野,你會遵守遊戲規則嗎?

Be polite, make a friend, don't forget to share

要有禮貌,多交朋友,要懂得分享

Work it out, wait your turn, never take a dare

加把勁!要有耐性!絕對不可以膽大妄為!

Get along! Don't make me come down there

跟人好好相處!不要逼我找你算帳!

Clean your room, fold your clothes, put your stuff away

房間整理一下,衣服摺一摺,把東西收一收

Make your bed, do it now, do we have all day?

把床鋪好!馬上去做!我可沒閒工夫陪你 (我們可不想一整天都耗在這裡)

Were you born in a barn? Would you like some hay?

你是在豬寮出生嗎? (原文是穀倉; ) 你想鋪稻草嗎?

Can you even hear a word I say?

你到底有沒有聽到我的話! (老媽子抓狂了)

Answer the phone! Get off the phone!

接電話!電話掛掉!

Don't sit so close, turn it down, no texting at the table

(看電視) 不要坐太近,轉小聲一點,不要寫在桌子上!

No more computer time tonight!

今晚不准打電腦

Your iPod's my iPod if you don't listen up

你再不聽話,我就沒收你的 Ipod

Where are you going and with whom and what time do you think you're coming home?

去哪裡? 跟誰? 幾點回來?

Saying thank you, please, excuse me makes you welcome everywhere you roam

不管混到哪裡 記得說請,謝謝,對不起,才會有人緣

You'll appreciate my wisdom someday when you're older and you're grown

等你長大成人,你有一天會佩服老媽的智慧

Can't wait till you have a couple little children of your own

等不及抱孫子 (你生的小蘿蔔頭)

You'll thank me for the counsel I gave you so willingly

你會感激我對你的苦口婆心 (心甘情願的勸告)

But right now I thank you not to roll your eyes at me

但現在,你不要對我翻白眼我就謝天謝地了

Close your mouth when you chew, would appreciate

拜託你好不好,吃東西嘴巴閉起來 (原文為感激你)

Take a bite maybe two of the stuff you hate

你討厭吃的東西多少吃個兩口吧

Use your fork, do not burp or I'll set you straight

用叉子!不要打嗝不然我幫你打直腰桿 (小孩都不喜歡)

Eat the food I put upon your plate

吃你盤子裡的東西

Get an A, get the door, don't get smart with me

拿個甲上,把門關上,但不要對我耍小聰明 (沒用)

Get a grip, get in here, I'll count to three

抓緊,進來這裡,不然我數到三

Get a job, get a life, get a PHD

去找工作,吃自己,讀個博士

Get a dose of,

來,吃下這帖.....

I don't care who started it! You're grounded until you're 36

我不管誰先開始的,總之你到36歲以前都得在家禁足!

Get your story straight and tell the truth for once, for heaven's sake

把你的話講清楚,老實講沒關係,看在老天的份上。

And if all your friends jumped off a cliff would you jump, too?

如果你全部的朋友都去跳樓你會跟著跳嗎? (原文是跳懸崖)

If I've said it once, I've said at least a thousand times before

如果這是我講過的,那我肯定講過上千遍

That you're too old to act this way

免得你太老而做不到我要求的

It must be your father's DNA

這肯定是遺傳你老爸 (意思是老媽子的基因很好)

Look at me when I am talking

我講話的時候看著我

Stand up straighter when you walk

走路時抬頭挺胸

A place for everything and everything must be in place

所有東西都有地方放,而且都要放定位

Stop crying or I'll give you something real to cry about

不要哭,否則我會給你一些真的東西讓你痛哭流涕

Oh!

對了!

Brush your teeth, wash your face, put your PJs on

快去刷牙洗臉穿上睡衣

Get in bed, get up here, say a prayer with mom

上床去,起來,跟老媽一起禱告

Don't forget, I love you

記得,我愛你

And tomorrow we will do this all again because a mom's work never ends

明天呢我們重新再來一遍因為老媽的工作永遠不止息

You don't need the reason why

不需要問為什麼

Because, because, because, because

因為,因為,因為,因為

I said so, I said so, I said so, I said so

我說了算,我說了算,我說了算,我說了算

I'm the mom, the mom, the mom, the mom, the mom!!

我就是老媽子,偉大的媽子 (the 有獨一無二的意思)

Ta da!!!


 

( 心情隨筆心情日記 )
回應 推薦文章 列印 加入我的文摘
上一篇 回創作列表 下一篇

引用
引用網址:https://classic-blog.udn.com/article/trackback.jsp?uid=IWANTFLY&aid=3620056

 回應文章

紫衣
等級:8
留言加入好友
老媽之歌"
2009/12/26 13:56
這首老媽之歌"   很傳神
是很多媽媽們的心聲
很有趣!我聽了很多遍^^
^^帶來紫衣的祝福~~
祝好友    一切順心
平安喜樂~~
假日愉快


魔女媽咪
等級:7
留言加入好友
哈...
2009/12/25 18:14

不管怎麼念...

孩子不想聽的時候...就是不想聽啦!


C.S.Julius
等級:8
留言加入好友
貼回家又從頭到尾聽了一遍!
2009/12/25 13:41
貼回家又從頭到尾聽了一遍!
真是厲害啊!

精典!

超讚的啦!!!!!

在父母的夢想與理想中溺斃了!


C.S.Julius
等級:8
留言加入好友
不管!!!!
2009/12/25 13:33
不管!!!!
你這篇文章,偶一定要帶回偶的部落格!
三不五時就給偶老婆看一下!
讓他先有心理準備!

哈哈哈~!
真是太經典了!
太太太太太太太太太太太太太
太太太太太太太太太太太太太
太太太太太太太太太太太太太
太太太太太太太太太太太太太
太太太太太太太太太太太太太
太太太太太太太太太太太太太
太太太太太太太太太太太太太
太經典了!!!

在父母的夢想與理想中溺斃了!


帥哥的媽
等級:7
留言加入好友
雖然
2009/12/25 09:13
我兒子才四歲, 某些台詞已經是每日必備的了

野口女
等級:8
留言加入好友
媽媽說了算
2009/12/24 22:13
真是說中多少人的媽媽說   又不能打媽媽   哈哈
最喜歡從折射裡 看你的不小心