網路城邦
上一篇 回創作列表 下一篇   字體:
Perfect (完美無瑕) + Have I told you lately (最近我有沒有告訴過你)
2022/07/16 17:11:09瀏覽336|回應0|推薦0

 

 

Perfect (完美無瑕) + Have I told you lately (最近我有沒有告訴過你)

 

 

 

 

 

 

 

 

剛開始看到這首歌名時,

腦中一直響起"Baby Im perfect for you~~"的旋律XDD

雖然同為PerfectOne DirectionEd Sheeran的曲風和歌詞內容卻截然不同,

我一直很喜歡Ed 的情歌,每首都非常動人耐聽,

歌詞絕對都是寫情書可以用的進階版啊

還等什麼~~趕緊和身邊的那個她告白吧!!

 

I found a love for me

我找到了生命中的摯愛

Darling, just dive right in and follow my lead

妳在對的時間點,為我而來,跟隨著我

Well, I found a girl, beautiful and sweet

我的女孩,美麗迷人

Oh, I never knew you were the someone waiting for me

從沒想過,妳就是那個對的人

Cause we were just kids when we fell in love

相愛時,我們只是孩子

Not knowing what it was

對愛情一無所知

I will not give you up this time

只知道這次我會珍惜妳

But darling, just kiss me slow, your heart is all I own

親愛的,溫柔給我一吻,妳的心就是我的所有

And in your eyes, youre holding mine

在妳無瑕雙眼裡,對我滿是愛意

 

 

Baby, Im dancing in the dark with you between my arms

寶貝,我會緊緊摟住妳,在黑暗中跳支舞

Barefoot on the grass, listening to our favourite song

赤腳踏在草地,邊聽著我們最愛的歌

When you said you looked a mess, I whispered underneath my breath

當妳輕聲說著自己看起來糟透了,我吸口氣喃喃說著囈語

But you heard it, darling, you look perfect tonight

妳聽見了,親愛的今晚妳看起來完美透頂

 

 

Well I found a woman, stronger than anyone I know

我找了一個比任何人都還要堅強的女人

She shares my dreams, I hope that someday Ill share her home

她無條件支持我的夢,我希望有天我們能一起撐起一個家

I found a love, to carry more than just my secrets

我找到了真愛,不只一起承擔我的秘密

To carry love, to carry children of our own

我們將深愛著,一起養育下一代

We are still kids, but were so in love

我們年少輕狂,但我們如此深愛

Fighting against all odds

一起面對種種考驗

I know well be alright this time

這一次,我們至死不渝

Darling, just hold my hand

親愛的,牽起我的手

Be my girl, Ill be your man

吾愛,我屬於妳

I see my future in your eyes

在妳清澈雙眸裡,我看見我們的未來

 

Baby, Im dancing in the dark with you between my arms

寶貝,我會緊緊摟住妳,在黑暗中跳支舞

Barefoot on the grass, listening to our favourite song

赤腳踏在草地,邊聽著我們最愛的歌

When I saw you in that dress, looking so beautiful

妳身上穿的那套洋裝,襯托出妳無瑕的美

I dont deserve this, darling, you look perfect tonight

我根本配不上妳啊,親愛的今晚的妳如此完美

 

Baby, Im dancing in the dark with you between my arms

寶貝,我會緊緊摟住妳,在黑暗中跳支舞

Barefoot on the grass, listening to our favourite song

赤腳踏在草地,邊聽著我們最愛的歌

I have faith in what I see

我深信自己的眼光

Now I know I have met an angel in person

我知道,我遇見的妳骨子底是個天使

And she looks perfect

如此完美動人

I dont deserve this

我何其幸運

You look perfect tonight

今晚妳看起來完美透頂,親愛的

 

 

 

https://beckyxmaggie.pixnet.net/blog/post/304822093-ed-sheeran-perfect-%E7%B4%85%E9%AB%AE%E8%89%BE%E5%BE%B7-%E5%AE%8C%E7%BE%8E%E7%84%A1%E7%91%95-%E6%AD%8C%E8%A9%9E%E7%BF%BB

 

 

https://www.bilibili.com/video/BV1LB4y1w73m/

 

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=2Vv-BfVoq4g

 

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

 

 

經典英語情歌:Have I told you lately 獻給妻子最美的歌

 

 

原版Rod Stewart試聽: Have I told you lately歌詞(lyrics)中英對照 Have I told you lately

Van Morisson(馮.莫里森)原作的一首美麗的歌曲,本曲是Rod Stewart翻唱給自己摯愛妻子的一首歌曲~!非常深情!男人的深情!Rod Stewart在美國樂壇屬於元老級人物,因為沙啞如老煙槍的嗓音著稱,他的那首sailing(遠航)是他的成名作~

 

 

 

Have I told you lately

 

Have I told you lately that I love you

最近我有沒有告訴過你:我愛你?

Have I told you theres no one else above you

最近我有沒有告訴過你:沒有人能與你相媲美?

Fill my heart with gladness

讓我的心中充滿喜悅

take away all my sadness

驅散我所有的憂愁

ease my troubles thats what you do

用你的行動消減我的煩惱

For the morning sun in all its glory

每天清晨,金色的陽光普照大地

greets the day with hope and comfort too

用充滿希望和慰籍的話語問候新的一天

You fill my life with laughter

你讓我的生活充滿歡聲笑語

and somehow you make it better

甚至遠甚於上

ease my troubles thats what you do

用你的行動消減我的煩惱

Theres a love thats divine

這份神聖的愛

and its yours and its mine like the sun

它屬於你屬於我就像太陽屬於你我一樣

And at the end of the day

當夜晚來臨

we should give thanks and pray

我們應該誠摯的祈禱並表達我們的感激

to the one, to the one

向給予我們愛意的那一個人,那一個物

Have I told you lately that I love you

最近我有沒有告訴你:我愛你?

Have I told you theres no one else above you

-最近我有沒有告訴過你:沒有人能與你相媲美?

Fill my heart with gladness

讓我的心中充滿喜悅

take away all my sadness

驅散我所有的憂愁

ease my troubles thats what you do

用你的行動消減我的煩惱

Theres a love thats divine

這份神聖的愛

and its yours and its mine like the sun

它屬於你屬於我就像太陽屬於你我一樣

And at the end of the day

當夜晚來臨

we should give thanks and pray

我們應該誠摯的祈禱並表達我們的感激

to the one, to the one

向給予我們愛意的那一個人,那一個物

And have I told you lately that I love you

最近我有沒有告訴過你:我愛你?

Have I told you theres no one else above you

-最近我有沒有告訴過你:沒有人能與你相媲美?

You fill my heart with gladness

讓我的心中充滿喜悅

take away my sadness

驅散我所有的憂愁

ease my troubles thats what you do

用你的行動消減我的煩惱

Take away all my sadness

驅散我所有的憂愁

fill my life with gladness

讓我的心中充滿喜悅

ease my troubles thats what you do

用你的行動消減我的煩惱

Take away all my sadness

驅散我所有的憂愁

fill my life with gladness

讓我的心中充滿喜悅

ease my troubles thats what you do

用你的行動消減我的煩惱

 

https://evita8888.pixnet.net/blog/post/120460970

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=-C-YqmLtVJ4

 

*****************************************************************************************************************

 

 

塵緣與八月桂花香:

 

Perfect is a favorite song by many girls,

Have I told you lately is a song sang by  Rod Stewart for his beloved wife ! Very soulful! A mans affection!

 

Have I told you lately has been acclaimed by Hawking as the best love song of the century ! ! !

 

It turns out that every girl, no matter how old she is, longs for a perfect love and marriage in her heart!

 

Especially when she meets the boy she likes ! ! !

 

Not just friends! ! !

 

I understand! I finally understand! ! !

 

It is good as follows

 

Men with taste, this kind of taste of men depends on the accumulation and precipitation of time and years, and it naturally radiates out, and young men cannot see it!

 

Hawking was born in Oxford, England. He is a famous physicist at the University of Cambridge, one of the greatest physicists of modern times, and one of the great men of international reputation in the 20th century.

 

 

 

 

 

Perfect (完美無瑕) 是許多女孩子最喜歡的一首歌

 

Have I told you lately (最近我有沒有告訴過你)Rod Stewart翻唱給自己摯愛妻子的一首歌曲!非常深情!男人的深情!

 

Have I told you lately (最近我有沒有告訴過你)被霍金喻為本世紀最偉大的愛情歌曲!!!

 

原來每一個女孩子,無論到幾歲,內心深處都是渴望擁有完美愛情與婚姻的!

 

尤其是當她遇到讓她心儀的男孩子!!!

 

所想要的不僅僅是做朋友而已!!!

 

我懂了!我終於懂了!!!

 

好一個

『有品味的男人,男人的這種品味是要靠時間與歲月的累積與沉澱,自然散發出來的,年輕男人是看不到的!』

 

 

 

 

霍金出生於英國牛津,是英國劍橋大學著名物理學家,現代最偉大的物理學家之一、20世紀享有國際盛譽的偉人之一。

 

 

 

 

( 不分類不分類 )
回應 推薦文章 列印 加入我的文摘
上一篇 回創作列表 下一篇

引用
引用網址:https://classic-blog.udn.com/article/trackback.jsp?uid=9dfb99f0&aid=175786462