網路城邦
上一篇 回創作列表 下一篇   字體:
好久好久没有那种感动了!
2008/10/14 21:40:09瀏覽537|回應0|推薦1

好久好久没有那种爱基督的感动了在这里所见到的事事实上都曾经感动过我的也许是我已习以为常了好快啊才两年而已

 

For so long a time, I have not been touched with the passion for Christ! I have seen so many things here that used to touch my heart. Maybe I already get used to these things. So soon I have stayed here for only 2 years!

 

512汶川的地震我哭了两天去了两次但是想想现在的情形是如何我也不清楚山里头的小孩子现在是否有在好好的学习我也不知道了

 

I cried 2 days for the 512 Wenchuan earthquake. I went there twice to minister to the victims’ needs. But now I really do not know how they are doing. I am not sure if the kids in the remote mountainous villages are learning well or not .

 

最近有一个姐妹分享她老家的需要他们需要福音没有福音的地方打架杀人是常见的她好伤心啊纳西族也是人需要耶稣路途是非常的遥远的只能奉献一些小孩可以穿的衣服打算为每一个小孩买一双鞋与书包老战友要奉献2000元真是够意思的让我真正的感动了我们在这里的工作若只是靠着预算来做事或指定的份内工作的话就来错地方了

 

Recently a sister in Christ shared with me her village’s needs—basically her folks need Jesus. Fighting, killing each other, etc. occur quite often recently. She cried to God for help. They are the Naxi people group. They need Jesus. The road is quite far away from where I live—14 hours if the road is smooth and open still.

 

最重要的就是那份感动亲爱的弟兄姐妹啊我需要的就是那份曾经感动过我的那一份感动有了那份感动其它的我都会有的请为我祷告好吗

 

The most important thing for me is “passion”. Dear brothers and sister, what I need is passion for Christ. The same passion I used to have—with this passion, I will not lack anything. Would you pray for me?  

 

 

 

( 心情隨筆心靈 )
回應 推薦文章 列印 加入我的文摘
上一篇 回創作列表 下一篇

引用
引用網址:https://classic-blog.udn.com/article/trackback.jsp?uid=03141966&aid=2298724