網路城邦
上一篇 回創作列表 下一篇   字體:
《英語簡報演說技巧》如何將簡報有效地結束?
2016/10/03 11:57:00瀏覽729|回應0|推薦0

黃玟君老師教你做簡報 8


結尾因為是最接近簡報結束的時刻,因此是聽眾記憶最深刻的部分,請務必花心思準備,千萬不要草草結束。
若你要確保達到原本設定的簡報目標,則必須重複簡報重點、強調聽眾應該牢記的部分(尤其是簡報的核心訊息),有時甚至還要促使聽眾採取行動。(詳細內容請見書中全文p. 141)

[例子 1

In a nutshell, our company sells travel services through a network marketing business model.

概括來說,我們公司是透過網路行銷的商業模式來銷售旅遊服務。

[例子 2

Please allow me to end my presentation by summarizing the benefits of our service.

請讓我簡述我們(公司)服務的好處來為簡報作結。

[例子 3

At the outset, I said that by the end of this presentation you would have changed your ideas about coloring books.

在開始時,我說過在簡報結束後,您將會改變對著色繪本的看法。

I hope I’ve managed to deliver what I promised to you.

我希望我有做到我所承諾過的。

[例子 4

To sum up, I oppose the idea and the practice of capital punishment.
根據之前提到的原因,我反對死刑的理念與實踐。

Every day people die because of wrongful executions.
每天都有人因為錯誤的死刑而死。

Therefore, I ask you to please write your lawmakers or congress people to address this pressing issue.

因此我請你們寫信給您的立委或議員,以解決這迫切的議題。

 

[例子 5

I would like to finish my talk by saying that our new phone has the highest power efficiency and the best performance on the current market.
總結我的報告,我想說,我們新的電話機有目前市面上最高的電力效率和最佳的性能。

I’m looking forward to your order. Thank you very much.

我期待你們的訂單。非常感謝。

 

[例子 6

I would like to end my presentation by reminding you of the key sales features of the new Airfryer.
我想提醒你們新的Airfryer的主要銷售特點,以為簡報作結。

Remember—it is equipped with auto shut-off.
請記得它配有自動斷電功能。

It has less operating sound.
它運作時聲音較小。

And it comes with adjustable temperature.
它還可以調節溫度。

In sum, it is the best fryer on the market right now, and it will make our customers’ lives a lot easier.

總之,它是目前市面上最好的油炸機,而且它會讓我們顧客的生活容易許多。


※參加贈書活動,請點圖片前往↘↘
( 知識學習語言 )
回應 推薦文章 列印 加入我的文摘
上一篇 回創作列表 下一篇

引用
引用網址:https://classic-blog.udn.com/article/trackback.jsp?uid=huangwenjiun&aid=76169820