網路城邦
上一篇 回創作列表 下一篇   字體:
《英語簡報演說技巧》如何將自己的簡報清楚地告訴聽眾?(投影片簡單版)
2016/10/01 11:35:00瀏覽1704|回應0|推薦0

黃玟君老師教你做簡報 6

做簡報時,除非主辦單位有事先宣布,不然講者通常需要向聽眾說明簡報的架構與流程,包含主要重點、所需時間、是否有問答時段 (Q&A session) 等。
口頭說明簡報架構時,通常也會搭配簡報檔案中的大綱頁 (overview/outline) 投影片。(詳細內容請見書中全文p. 85)

[例子 1

Here is an overview of my presentation. As you can see, I’ve divided my talk into three parts.

如你們所見,我將我的談話分成三個部分。

First, causes of hypertension.

首先是導致高血壓的成因。

Second, symptoms of hypertension.

第二是高血壓的症狀。

Last, ways to fight hypertension.

最後是對抗高血壓的方法。

There will be a conclusion and a 5-minute Q&A at the end.

在結束前會有五分鐘的問答。

[例子 2

Here on this slide you can see an outline of my presentation.

您在這頁投影片上看到的是簡報的大綱。

I’ll begin by describing the background to this fundraising campaign, and then go on to explain the progress we’ve made so far, and end with a discussion on the campaign’s follow-up phase and activities.

我一開始會先描述這個資金籌募活動的背景,接著解釋我們到目前為止已取得的進展,然後以討論此活動的後續階段及活動作結。

I’ll be speaking for about 20 minutes.

我的簡報約20分鐘。

[例子 3

There are three main points I would like to discuss.

我要討論的主要重點有三個。

First, I will show you in detail why I think it’s a good idea to set up a new office in Vietnam where the corporate tax rate is low.

首先,我會詳細告訴你們為什麼我認為在越南這個企業所得稅率低的國家設立新的辦事處是個好主意。

After that, I will lay out the requirements and procedures to do so.

之後我會一一陳述這麼做所需的要求和過程。

Next, I will discuss the potential problems for doing so and their solutions.

I’ll take questions at the end of my talk.

接著我將討論這麼做的潛在問題及解決方法。我會在談話接近尾聲時接受提問。


※參加贈書活動,請點圖片前往↘↘

( 知識學習語言 )
回應 推薦文章 列印 加入我的文摘
上一篇 回創作列表 下一篇

引用
引用網址:https://classic-blog.udn.com/article/trackback.jsp?uid=huangwenjiun&aid=76168093