網路城邦
上一篇 回創作列表 下一篇   字體:
《英語簡報演說技巧》告訴聽眾為什麼要聽你簡報?
2016/09/30 10:54:44瀏覽464|回應0|推薦0

黃玟君老師教你做簡報 5

根據簡報性質及場合的不同(通常在商業簡報中較常見),有時候講者會希望在一開始就讓聽眾知道「您能從我的簡報中獲得什麼利益」,將原本位於簡報結尾處的內容率先說出來,來引起聽眾的注意。(詳細內容請見書中全文p. 83)

 *紅字處是希望聽眾知道的利益!

The information you receive today will help you lose 10 pounds in just 10 days.

你們今天得到的資訊將會幫你們在短短十天內減掉十磅。

By the end of this presentation, you’ll understand why home security systems matter.

在簡報的最後,您將會瞭解為何居家安全系統是如此地重要。

The information I am giving you today should enable you to sleep better and even fight insomnia.

我今天要給你們的資訊應該可以讓你們睡得更好,甚至對抗失眠。

By the end of this presentation in half an hour, you’ll have gained a better understanding of our school’s exchange programs.

在簡報的最後,也就是半小時後,你們會對本校的交換學生計畫有更深入的了解。

Over the next 20 minutes, you’re going to hear about something that will change your ideas about the whole grains diet.

在接下來的20分鐘,你們所聽到的資訊將會改變你們對全穀粒飲食法的看法。

After listening to my ideas, I am sure you will agree with my proposal to move our garment factories to India in order to cut down costs.

聽完我的想法後,我確信你們會同意我的提案,即把公司的服裝工廠遷往印度,以降低成本。

In my presentation today I’m going to show you how our latest antivirus software helps protect your PC, Mac, Android phone, and even tablet.

在今天的演講中,我要告訴你們本公司最新的防毒軟體將會如何保護你們的個人電腦、MacAndroid手機,甚至平板。

 務必要讓聽眾知道「您能從我的簡報中獲得什麼利益」!


※參加贈書活動,請點圖片前往↘↘

( 知識學習語言 )
回應 推薦文章 列印 加入我的文摘
上一篇 回創作列表 下一篇

引用
引用網址:https://classic-blog.udn.com/article/trackback.jsp?uid=huangwenjiun&aid=76165067