網路城邦
上一篇 回創作列表 下一篇   字體:
《英語簡報演說技巧》成功簡報的關鍵在「好的開始」!
2016/09/29 10:23:39瀏覽551|回應0|推薦0

黃玟君老師教你做簡報 2

當聽眾的注意力都集中在你身上之後,便可以進行開場。一般而言, 講者都會先感謝聽眾,包含會議參與人員、主辦單位,甚至重要人士。你可以用最簡單的good morning(早安)、good afternoon(午安)、good evening(晚安)等打招呼,展現自信及輕鬆的態度。再來就可以提到簡報主題。(詳細內容請見書中全文p. 63)

例子 1

Good morning, ladies and gentlemen.

先生女士們,早安。

My name is Karen Rector.

我是Karen Rector

I’m here from express.com to discuss how our services work and how they can benefit your company.

我代表 express.com 公司來這裡和各位討論本公司的服務是如何運作,以及此服務可以為貴公司帶來什麼好處。

例子 2

Good afternoon. Thanks for having me here today.

午安,感謝今天邀請我來這裡。

I’m Jason Klapton of JP Marketing,

我是 JP Marketing 公司的 Jason Klapton

and I’m here to present our company profile.

來這裡介紹本公司的概況。

例子 3

I’m delighted to be here today.

我很高興今天來這裡。

I’m Louis Chen , VP of the Risk Management Department, Fortune Capital Co.

我是 Louis ChenFortune Capital 公司風險管理部門的副總裁。

My talk today is about Internet security and its effect on your company’s future.

我今天是來告訴大家有關網路安全以及其對貴公司未來的影響。

例子 4

Good afternoon.

午安。

My name is Sarah Lin, Assistant Secretary for Ministry of Health and Welfare.

我是衛福部的副祕書長Sarah Lin

The purpose of my presentation today is to identify six key measures to assess how the Taiwan healthcare system is performing.

我今天簡報的目的是在找出六項主要方法,以評估台灣醫療系統的表現。

※參加贈書活動,請點圖片前往↘↘

( 知識學習語言 )
回應 推薦文章 列印 加入我的文摘
上一篇 回創作列表 下一篇

引用
引用網址:https://classic-blog.udn.com/article/trackback.jsp?uid=huangwenjiun&aid=76060495