網路城邦
上一篇 回創作列表 下一篇   字體:
如何打擊我的虛榮心?
2010/03/31 11:28:25瀏覽262|回應0|推薦3

如何打擊我的虛榮心?
如果我覺得我很富有,快樂和豐富的話,我不應該被虛榮心攻擊的。

我必須承認,我有時很可憐,悲傷,和不足。這就是為什麼我嘗試學習,履行,癒合。

我多麼希望和期待...

我父母在世的時候,彼此真心相愛,因此我知道愛情是什麼。 

我含辛茹苦把兩個孩子養育成人,因此我知道滿足是什麼。 

我向上天祈禱並得到回應,因此我知道信仰是什麼。 

我有個溫柔體貼的人一直在我身邊,因此我知道快樂是什麼。 

由於我經歷這一切,所以我知道真正的快樂與財富是什麼。

我們都需要學習如何經驗快樂,我們才不會有機會被虛榮心攻擊。

但可惜的是,並不是所有的人都足夠幸運能有機會體驗真正的幸福和財富。

How to fight against my vanity?

If I feel that I am rich, happy, and abundant enough, I should not be attacked by vanity.

I have to confess that I am poor, sad, and deficient sometimes. And that is why I try to learn, fulfill, and heal.

How much I wish and expect that…

When my parents are alive, they really love each other, so I realize what love is.
When I put up with hardships to bring up two children,, so I know what content is.
When I pray and get response, so I know what faith is.
When I have a gentle and considerate lover beside me, so I know what happiness is.
As I understand or experience it all, so I know what real happiness and wealth is.

We all need to learn how to experience happiness, so that we will never have chance to be attacked by vanity.

But it is pity, not all people are blessed enough to have the chance to experience the real happiness and wealth.

 

 

 

 

 

( 創作詩詞 )
回應 推薦文章 列印 加入我的文摘
上一篇 回創作列表 下一篇