網路城邦
上一篇 回創作列表 下一篇   字體:
最後的警鈴聲
2015/01/21 23:16:48瀏覽1064|回應1|推薦3

最後的警鈴聲
吉姆馬丁尼茲/沈政男 翻譯

我的父親是一名消防員,他開著一輛紅色大卡車
每天當他出去工作的時候
他會說,「孩子的媽,祝我好運」。

然後爸爸一直到第二天的某個時間,才會再回家。
但最困擾我的事情是
一些傢伙的閒言閒語。
「消防員的日子很好過。他吃、睡、玩,
而且有時好多好多天都不用救火。」

當我第一次聽到這樣的話,
我還太小不能了解。
但我知道當人們有困難
爸爸會過去伸出援手。

當我父親有一天要出去工作
親吻全家向我們道別,那時我幾乎沒有察覺
當天晚上我們全家都會哭泣。

我的父親在那晚,當地板往下塌陷時,他失去了自己的生命
我很想知道,為什麼他要為他不認識的人,去冒生命的危險

然而我現在體悟,一個人能做出的最偉大貢獻,
是將自己的生命置之死地
好讓其他人可以存活。

所以,當你每天去跟上天禱告時,
請為當地的消防員祝禱。
他可能會拯救你心愛的人!

The Last Alarm 
Jim Martinez 

My father was a fireman, he drove a big red truck 
and when he'd go to work each day 
he'd say, "Mother, wish me luck". 

Then dad would not come home again, until sometime the next day. 
But the thing that bothered me the most was 
the things some folks would say. 
"A fireman's life is easy. He eats and sleeps and plays, 
and sometimes he won't fight a fire for many, many days." 

When I first heard these words, 
I was too young to understand. 
But I knew when people had trouble 
dad was there to lend a hand. 

When my father went to work one day 
and kissed us all good-bye, little did we realize 
that night we would all cry. 

My father lost his life that night, when the floor gave way below. 
I wondered why he'd risked his life for someone he did not know. 

But now I truly realize the greatest gift a man can give, 
is to lay his life upon the line so 
someone else might live. 

So as you go from day to day and pray to God above, 
say a prayer for your local firemen. 
He may save the ones you love! 

--------------------------------

作者是國際消防協會第七區副總裁,詩文銘刻在美國科羅拉多州科羅拉多泉的國家殉職消防員紀念碑。

殉職消防員是國家英雄,政府應以國葬儀式為他們送行。

(圖片來源:http://news.ltn.com.tw/news/society/breakingnews/1210062

( 創作散文 )
回應 推薦文章 列印 加入我的文摘
上一篇 回創作列表 下一篇

引用
引用網址:https://classic-blog.udn.com/article/trackback.jsp?uid=thegloberover&aid=20360194
 引用者清單(1)  
2015/01/22 01:21 【不平則鳴】 消防隊長的淚水

 回應文章

麥芽糖
等級:8
留言加入好友
致敬!
2015/01/22 01:20

謝謝貼上這首詩.

貼上"英雄"向殉職者致敬!