網路城邦
上一篇 回創作列表 下一篇   字體:
那條長又蜿蜒的路 The long and winding road
2013/03/20 10:09:23瀏覽97|回應0|推薦2

那條長長又蜿蜒的路
一直引領到你的門口
永不消失
我曾見過那條路
它永遠引領我從這
指引到你的門口

那風雨交加的夜晚
雨沖走了一切
只留下一池的淚水
終日的哭泣
為何要讓我站在這
讓我知道去處
 
我經常是孤獨的
我也經常哭泣
而你不會知道
我曾嚐試過許多方法
 
但是他們又將我帶回
到這條長和蜿蜒的路
你讓我獨自站在這
很久很久以前
別讓我在這裡等待
引領我到你的門口
 
The long and winding road
that leads to your door      
will never disappear   
I've seen that road before 
It always leads me here    
Lead me to your door       

The wild and windy night 
that the rain washed away
Has left a pool of tears
crying for the day
Why leave me standing here
let me know the way

Many times I've been alone
and many times I've cried
Any way you'll never know
the many ways I've tried

But still they lead me back
to the long winding road
You left me standing here
a long long time ago
Don't leave me waiting here
lead me to your door

But still they lead me back
to the long winding road
You left me standing here
a long long time ago
Don't leave me waiting here
lead me to your door
 
 附記:這首曲子是Beatles 的名曲之一,由成員之一的Paul McCartney所作,於1970的六月發行,我也是那時自大學畢業。畢業後隨即服役加入陸軍部隊,部隊常有訓練和演習,三天兩夜在山裡行走時,常會想起這首曲子,因那時走在山區裡的路常是「長又蜿蜒」的細石子路。中文由曾渙釗試譯。
( 心情隨筆心情日記 )
回應 推薦文章 列印 加入我的文摘
上一篇 回創作列表 下一篇

引用
引用網址:https://classic-blog.udn.com/article/trackback.jsp?uid=smallmiracles&aid=7409828